باشگاه فرهنگی و ورزشی صنعت مس

قابل توجه مسوولین و بازیکنان مس

مغرور نشوید….!

در نیم فصل “جام” نمی دهند…!

از تیم های رقیب بازیکن بگیرید…!

مسابقات لیگ دسته اول به ایستگاه چهاردهم خود رسیده است.
ترییون فوتبال ایران لیگ برتر است اما لیگ آزادگان در چند فصل اخیر فاصله خود را با لیگ برتر به کم ترین حد ممکن رسانده است و همه نگاه ها را به خود معطوف کرده.
این مسابقات هم اکنون اوج هیجان خود را پیش رو دارد و تا پایان نیم فصل بازی ها فقط سه بازی باقی مانده است ،دو تیم بادران تهران و مس کرمان رتبه های اول و دوم را به خود اختصاص داده اند.

همین موضوع باعث شده که موج عظیمی از هواداران فوتبال این دو تیم را لیگ برتری بدانند و از صعودشان صحبت کنند.

مس کرمان یکی از تیم های با ریشه و اصیل حاضر در لیگ یک است و با رضا مهاجری فقط قهرمانی و صعود را می خواهند و برای رسیده به این مهم
قدم به قدم به دنبال امتیاز گیری هستند، در کنار آنها بادران تهران است که چند ده میلیارد تا کنون هزینه کرده تا تجربه صعود را به دست بیاورد اما هیچ گاه تا این حد به قهرمانی نزدیک نبوده اند.

هدف نگارنده از این مطلب، گوشزد کردن چند نکته خیلی مهم به مدیران این دو تیم است.

کسب رتبه اولی در پایان نیم فصل می تواند به لحاظ روحی و روانی بسیار مطلوب باشد اما هیچ جام و عنوانی در بر ندارد و تنها نکته مثبتش همین موج مثبت فوتبالی ها و رضایت هواداران است که البته می تواند خطرناک هم باشد!

فقط در پایان نیم فصل دوم است که کسب رتبه های اول و دومی رضایت بخش می باشد و جشن صعود را در بر میگیرد.

اوج هنر مربیان و مدیران، مدیریت تیم های خود در نقل و انتقالات نیم فصل بازی ها است، فجر شهید سپاسی واضح ترین مثال برای فصل گذشته است.

شاگردان داوود مهابادی با کسب ٣٣ امتیاز مشترکا در کنار مس رفسنجان قهرمان نیم فصل شدند، با هر هوادار فوتبال که صحبت میکردید از صعود قطعی فجر میگفت اما به خاطر کم لطفی مدیران این تیم و جدا بازیکنان اصلی در پایان لیگ به رتبه دهم جدول رسیدند.

باید نحوه مدیریت مدیران دو تیم مس و بادران را نظاره گر باشیم تا ببینیم نمره قبولی میگیرند یا خیر!
به جدول بازی ها در چند فصل اخیر نگاهی کوتاه بیندازید، متوجه موضوعی مهم می شوید، در بین دو تیم صعود کننده به لیگ برتر یکی از تیم ها از رتبه های ششم تا دهم جدول خودش را به لیگ برتر رسانده است.

مثلا صنعت نفت آبادان در پایان نیم فصل اول ٢٢ امتیاز با رتبه دوم جدول یعنی خونه به خونه بابل فاصله داشت اما در پایان بازی ها صعود کرد.
پارس جنوبی جم با مهدی تارتار در پایان نیم فصل اول ششم شد ولی در نهایت صعود کرد.

آلومینیوم اراک با رسول خطیبی از رتبه نهم جدول خودش را به لیگ برتر رساند.

شاهین بوشهر با عبداله ویسی از رتبه ششم جدول به لیگ برترصعود کرد.

نساجی مازندران با جواد نکونام ار رتبه نهم جدول همه بازی ها را پیروز شد و با یک گل زده بیشتر لیگ برتری شد.

مدیران و مربیان این دو تیم باید بیشتر مراقب بازیکنان خود باشند که دچار غروری کاذب نشوند.
آنها هنوز ابتدای راه هستند و هنوز بیست بازی فینال گونه در پیش دارند که می تواند اتفاقات فراوانی در پیش داشته باشد.

این روزها تیم های شاهین بوشهر،هوادار تهران،استقلال خوزستان،ملوان و … تمام تلاش خود را میکنند تا بهترین بازیکنان را جذب کنند.

این فشار ها روی تیم اول استان کرمان یعنی مس بیشتر است چرا که هوادارن دو آتیشه فراوانی دارد که با این تیم زندگی میکنند، هواداران، خبرنگاران و مدیران این تیم باید دست به دست هم بدهند و از تیمشان حمایت کنند تا بازهم به سطح اول فوتبال بازگردند.

ضرب المثل جالبی در بین مربیان رد و بدل می شود که مواقع یارگیری استفاده میکنند، آنها میگویند اگر از تیم های رقیب بازیکن بگیرید با یک تیر دو نشان را هدف قرار داده اید، هم بازیکن با کیفیت جذب میکنید و هم رقیب خود را ضعیف کرده اید.

پس اولین قدم حفظ بازیکنان اصلی تیم است و در قدم بعدی باید با وسواس زیادی جذب بازیکن کنند، البته در این بین مراقب بازار گرمی دلالان هم باشند که خطر در کمین است…

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *