زیندینی:داور بازیکن ما را با کارت زرد جریمه می کرد و بعضی مواقع نیز از دادن کارت خجالت می کشید

به گزارش”صعود کرمان” مجید زیندینی مدیرعامل باشگاه مس رفسنجان در گفتگوی در خصوص اتفاقات بازی این هفته مس برابر ملوان بندرانزلی اظهار داشت : شخصا زمانی که وارد استادیوم شدم به اصرار خودم به VIP هدایت شدیم اما زمانی که ما ۴ نفر وارد VIP شدیم آنقدر افراد متفرقه در جایگاه بودند که آدم وحشت می کرد! علاوه بر آن افراد حاضر  ماسک نزده بودند و بدون فاصله اجتماعی و کنار یکدیگر نشسته بودند.
زیندینی ادامه داد : در بین ۳۰ الی ۴۰ نفری که در جایگاه بودند فقط ۳ یا ۴ نفر ماسک زده بودند که ما مجبور شدیم برگردیم و در جایی که بازیکنان ذخیره‌ تیم نسشته بودند بنشینیم.
مدیرعامل باشگاه مس رفسنجان افزود : پس از دقایقی متوجه شدیم که افراد علارغم اعتراض های ما با لباس های شخصی یکی یکی وارد استادیوم می شوند بدون اینکه نیروی انتظامی و مسئول برگزاری مسابقات واکنشی نشان داده و اقدامی را انجام دهند.
ایشان اضافه کرد : حدود ۳۰ الی ۴۰ نفر در جایگاه VIP بودند و حدود ۶۰ نفر نیز نزدیک جایگاه بازیکنان ذخیره که پشت نیمکت ملوان می شد حضور داشتند. زمانی که پرسیدم این افراد چه کسانی هستند به ما گفتند لیدرهای باشگاه ملوان هستند!
زیندینی بیان داشت : زمانی که بازیکنان ذخیره ما بازیکنان درون زمین را تشویق می کردند مورد فحاشی همین لیدرها که پشت نیمکت ملوان استقرار یافته بودند قرار می گرفتند که چندین بار نیز به درگیری کشیده شد.
مدیرعامل باشگاه مس رفسنجان در خصوص بازی اظهار داشت : زمانی که بازی شروع شد بازی تحت تاثیر اعتراض سرمربی حریف بود به طوری که برای هر سوتی که به نفع ما زده می شد حدود ۱۰ نفر از اعضای کادرفنی ملوان وارد زمین مسابقه می شدند که این حرکات سنخیت و مطابقتی با پروتکل های بهداشتی تعریف شده از سوی فیفا و فدراسیون فوتبال خودمان نداشت.
وی ادامه داد : در حین بازی و در دقیقه ۴۴ داور بازی به صورت مغرضانه بازیکن ما را اخراج کرد که فکر می کنم که صحنه خطا یک صحنه معمولی بود که در اکثر بازی ها بین دو بازیکن در نبرد هوایی اتفاق می افتد.
زیندینی افزود : کاپیتان تیم ما به داور فقط گفته است که این صحنه اصلا خطا نیست و کارت قرمز شما درست نبود و این کار شما بازی را نابود می کند که سر این حرف کاپیتان ما را نیز از زمین بازی اخراج کرد! جالب اینکه چند افراد با لباس شخصی نیز از طرف مقابل که در درون زمین بودند داور را حمایت می کردند! و تماشاگرانی که در ورزشگاه حضور داشتند فحاشی هایی را علیه ما انجام می دادند که ناظر بازی هیچ عکس العملی را نشان نمی داد.
ایشان بیان کرد : از دقیقه ۴۴ که ۹ نفره شدیم بازی را کنترل کردیم و پس از آن هر خطایی که انجام می دادیم داور بازیکن ما را با کارت زرد جریمه می کرد و بعضی مواقع نیز از دادن کارت خجالت می کشید! در یک صحنه ای در محوطه جریمه توپ به دست بازیکن حریف برخورد کرد اما داور به جای اینکه پنالتی اعلام کند خطای هند به سود تیم ملوان گرفته است!
زیندینی ادامه داد : وقتی هم اعتراض کردیم نسبت به نحوه قضاوت داور به ما گفت من به اعتراض های شما توجه ای ندارم و تمام صحنه های خطا را برعکس اعلام خواهم کرد! این اتفاقات واقعا برای فوتبال ما زشت است. بعضی جریانات سبب می شود دست کسانی که دلسوز هستند و در فوتبال هزینه می کنند را قطع شود. هر شخصی یک ظرفیتی دارد اگر شخصی یا شرکتی چون شرکت مس به سمت سرمایه گذاری در فوتبال می آید با نیت خیری قدم پیش می گذارد حتی اگر به قصد مسائل اقتصادی هم سرمایه گذاری کند با وقوع چنین اتفاقاتی ریالی هم هزینه نمی کند و از این فوتبال می رود.
مدیرعامل مس رفسنجان با تشکر از زحمات فریبرز محمودزاده و حیدر بهاروند بیان داشت : برخی از دوستان شخصیت حرفه ای و روح جوانمردی را به خاطر منافع‌شان زیر سوال برده اند اگر قرار است تیم ملوان در لیگ حفظ شود ایرادی ندارد اما برای تحقق این امر زحمات یک ساله یک تیم را نادیده بگیرند کار حرفه ای و درستی نیست.
ایشان افزود : از زمان شروع ادامه مسابقات باشگاه ما تمام پروتکل های بهداشتی را رعایت کرده و این موضوع را می توانید از ناظرانی که از شروع مسابقات در رفسنجان حضور یافته اند پرس و جو کنید. کمترین افراد از جانب ما از زمان شروع مسابقات به ورزشگاه آمده اند تا هیچ مشکلی پیش نیاید و تیم های مقابل احساس نکنند که ما روح جوانمردی را زیر پا می گذاریم.
زیندینی اضافه کرد : واقعا متاسفم اگر ورزش ما در صحنه های ملی نتیجه نمی گیرد اگر داوران کشورهای دیگر بر علیه ما سوت می زنند حق ما است چرا که رفتارهایی بدی با باشگاه های‌مان و کسانی که در ورزش ما هزینه کرده اند انجام دادیم.‌ اگر در حال حاضر ورزش فوتبال ما زنده است به دلیل عشق و عرق برخی اشخاص بوده است که در آن هزینه کرده اند. ما حتی شده است که از جیب شخصی‌مان هزینه کرده ایم تا به آن هدفی که داریم برسیم‌ اما در مقابل دوستان حیثیت یک شهر را به خاطر منافع شخصی خودشان به بازی می گیرند. واقعا جای تاسف دارد که یک داور بین المللی به جای رفتار حرفه ای رفتار احساسی و لجبازانه ای را از خود نشان می دهد.
مدیرعامل مس رفسنجان ادامه داد : نمی دانم دلیل این رفتارها چیست اما این موضوع را خوب می دانم که با چنین رفتارهایی که انجام می شود کسانی که در ورزش هزینه می کنند دلسرد شده و از رقابت خارج می شوند که این مسئله و اتفاق نمی تواند برای ورزش ما خوب باشد و سبب می شود باشگاه ها با بدهی های زیادی مواجه شده و اسپانسرهایی که قبلا برای باشگاهی هزینه می کردند دیگر سمت آن باشگاه نیاید.
وی اضافه کرد : شما ببینید در لیگ برتر و در لیگ یک چند تیم داریم که با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کنند و با التماس به اسپانسرها و مسئولین دولتی هزینه های جاری خود را تامین کرده و در لیگ شرکت می کنند. همه این اتفاقات نتیجه رفتارهای غیرحرفه ای مسئولان ورزش در قبال ورزش ما است که انجام می دهند. اگر ورزش ما بر اساس عدالت مدیریت نشود در آینده دیگر هیچ باشگاهی را نخواهیم داشت.
ایشان در پاسخ به این سوال که چه دلایلی سبب شده است تا اتفاقات تلخ و حواشی ها در لیگ دسته اول ایجاد شود گفت : فریبرز محمودزاده مسئول برگزاری مسابقات زحمات زیادی را می کشند اما متاسفانه نمی دانم چه دست هایی پشت پرده در رقابت های لیگ دسته اول است که هر روز شاهد یک اتفاق و حواشی در این رقابت ها هستیم. این اتفاقات خوب نیست و بایستی مسئولان به فکر باشند و مطمئن باشند که با ادامه این روند دیگر هیچ کسی از ورزش علی الخصوص فوتبال سراغی نخواهد گرفت.
زیندینی تصریح کرد : برخی تیم ها در میانه جدول قرار دارند و شانس صعود نداشته و خطر سقوط را احساس نمی کنند اما برخی از تیم ها در پایین جدول برای بقا و برخی تیم ها در بالای جدول برای صعود به لیگ برتر در رقابت هستند که در این میان برخی تیم ها برای صعود و برای بقا دست به هر کاری می زنند.
مدیرعامل باشگاه مس رفسنجان در خصوص اینکه گفته می شود با توجه به اینکه تیم مس زیر نظر شرکت دولتی فعالیت دارد و از اشتباهات داوری ها سود می برد گفت : ما جزو تیم هایی هستیم که بیشترین ضربه را از اشتباهات  داوری خورده ایم. برخلاف ادعاها شرکت مس یک شرکت خصوصی است که سهامداران زیادی بالغ بر ۶ الی ۷ هزار سهامدار دارد و این شرکت موظف است در قبال هزینه هایی که انجام می دهد به مجمع و سهامداران خود گزارش های مالی ارائه دهد. بودجه دو باشگاه مس کرمان و رفسنجان به اندازه بودجه خوشه طلایی و آلومینیوم اراک و شاید کمتر از بودجه این دو باشگاه باشد. اما مدیریت پشت دو باشگاه بوده چرا که در فصل جاری ما مدیریت هزینه کردیم و بخشی از بدهی های‌مان را پرداخت و هزینه های جاری را پوشش دادیم.
وی افزود : علاوه بر آن در اوایل فصل با بازیکنان قرارداد مناسبی را منعقد کردیم در مورد داوری ها هم باید بگویم هیچ موقع نه خود بنده و نه هیچ از عوامل باشگاه این جسارت را کردیم و به خودمان اجازه دادیم که به مسائل داوری ورود کنیم و قرار گذاشته ایم که اگر می خواهیم قهرمانی را بدست آوریم باید بدون حاشیه به این امر مهم دست یابیم.
ایشان با اعلام این خبر که باشگاه مس از داور بازی با ملوان شکایت کرده است بیان داشت : باشگاه مس هم از داور بازی و هم از اتفاقاتی که در این بازی رخ داده به فدراسیون فوتبال و کمیته انضباطی شکایت کرده است. داور در این بازی به ما ضربه زده بازیکنان ما را به ناحق اخراج کرده و به چند بازیکن دیگر بیخود و بی جهت کارت زرد نشان داده که احتمال دارد در بازی آینده این بازیکنان را به دلیل محرومیت در اختیار نداشته باشیم. تصمیم احساسی یک داور بین المللی سبب می شود تا زحمات یک مجموعه از بین برود.
زیندینی ادامه داد : از ناظر فدراسیون و داور بازی توقع داشتیم تا جانب حقانیت و عدالت را بگیرد و سبب نشوند تا حواشی هایی ایجاد شده و حق تیمی که واقعا زحمت کشیده ضایع نشود.
وی با اشاره به بازی فصل گذشته ملوان بندرانزلی و آلومینیوم اراک که شب قبل از بازی داور بازی تغییر کرد و علی صفایی به عنوان داور بازی انتخاب شد و در فصل جاری همین داور سبب ایجاد اشتباهاتی در بازی مس و ملوان شد گفت : واقعا تعجب می کنم از دوستان در فدراسیون فوتبال و کمیته داوران که وقتی داوری فصل گذشته در یک بازی حساس و شبیه به بازی ما با ملوان اشتباهات تاثیر گذاری داشته است چرا مجددا ایشان را انتخاب کرده که شائبه برانگیز است.
مدیرعامل باشگاه مس رفسنجان در خصوص اجرای پروتکل های بهداشتی نیز گفت : اگر پروتکلی نوشته و به باشگاه ها ارائه شده تا اجرا شود بایستی همه موارد آن عملیاتی شود اما اگر قرار است به مانند بازی با ملوان و سایر بازی ها رعایت و اجرا نشود و صرفا اعلام پروتکل ها به صورت دیمی بوده ما هم می توانیم خارج از پروتکل ها کارهای زیادی بکنیم.
او با استقبال از ورود و نظارت کمیته اخلاق در هفته های پایانی لیگ بیان داشت : از کمیته اخلاق و ارکان قضایی در فوتبال عاجزانه خواهش می کنم برای حفظ صیانت و سلامتی فوتبال ورود پیدا کرده و نظارت ویژه ای داشته باشند و نگذارند اتفاقات تلخی رخ داده و ورزش فوتبال را تحت تاثیر قرار دهد.
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *