ناگفته‌هایی از سپهبد شهید قاسم سلیمانی؛ سردار دل‌ها

یکی از هم‌زمان حاج قاسم می‌گوید: وقتی در پاسخ اصرارهای سردار سلیمانی برای رفتن به سدالوعر از وضعیت خطرناک منطقه گفتم، ایشان در پاسخ گفت: از هوا، از زمین و از جناحین هم آتش ببارد من باید بروم به بچه‌های مردم سر بزنم.

پنجم مهرماه امسال در مراسم گرامیداشت شکست حصر آبادان بود که محمدرضا فلاح زاده در جمع مردم شهرستان ابرکوه به بیان ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری شهید حاج قاسم سلیمانی که موجب محبوبیت او در میان مردم ایران و سایر مسلمین جهان شده است، پرداخت.

بیانات ذیل در زمان حیات سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی از زبان یکی از هم‌رزمانش بیان شده است.

سلیمانی بی‌جهت سردار دل‌ها نشد

فلاح زاده با بیان اینکه سردار سلیمانی بی‌جهت محبوب نشده است، اظهار کرد: ایشان ویژگی‌های عجیبی دارد که یکی از آن‌ها تواضع و افتادگی است، هر زمانی شخصی از نیروها قصد ملاقات با سردار را داشت، ایشان خود بلند می‌شد دست او را می‌گرفت و به داخل می‌برد.

وی خاطرنشان کرد: روزی به برخی مسؤولین گفتم اینکه حاج قاسم سلیمانی ممتاز شده است به خاطر این تواضع، افتادگی، مردم‌داری و مردم یاری او است.

هم‌رزم حاج قاسم، شجاعت را از دیگر ویژگی‌های این بزرگ‌مرد برشمرد و افزود: زمانی که اطراف حلب مانند یک چاه در محاصره کامل بود، اولین فردی که با هلی‌کوپتر در میان آن محاصره فرود آمد، سردار سلیمانی بود که همه فکر می‌کردند قطعاً دشمن او را می‌زند.

سردار سلیمانی با فرود در فرودگاه دمشق، قرق را شکست

فلاح زاده ادامه داد: در عملیات نصر یا محرم در جنوب حلب، دشمن راه دسترسی به شهر را مسدود کرده بود. سردار سلیمانی به من گفتند: فلاح زاده برو ببین آیا می‌توانیم در فرودگاه حلب فرود بیایم؟ من رفتم بررسی کردم و گفتم به نظر می‌رسد هنگام شب بتوانیم فرود بیاییم.

این رزمنده دفاع مقدس عنوان کرد: درحالی‌که انتهای باند فرودگاه خط دشمن بود، ایشان سوار هلی‌کوپتر شد، بالا رفت و اوج گرفت تا موشک‌های دشمن به هلی‌کوپتر نرسد، در نهایت سردار سلیمانی با یک هواپیما در باند فرودگاه دمشق فرود آمد و قرُق را شکست.

وی تصریح کرد: زمانی که فرودگاه دمشق در محاصره صددرصدی بود و جاده بین فرودگاه و دمشق مسدود شده بود، ایشان تعداد ۶۰ نفر از نیروهای زبده مخصوص نیروی قدس را با خود همراه کرد و درحالی‌که دشمن مرتب هواپیما شلیک می‌کرد، فرود آمد و هنگام فرود آمدن آن‌ها نیز خمپاره‌ها باریدن گرفت.

سردار سلیمانی: از هوا، از زمین و از جناحین هم آتش ببارد من باید بروم به بچه‌های مردم سر بزنم

فلاح زاده اضافه کرد: وقتی سدالوعر در محاصره بود و جاده دسترسی آن نیز کمین خورده بود، تعدادی از بچه‌های حیدریون عراقی توسط داعش دستگیر شده و سر آنان بریده شده بود و کمی آن‌طرف‌تر هم شهید حججی اسیر شده بود، سردار سلیمانی گفت که من می‌خواهم بروم و به بچه‌های سدالوعر سری بزنم.

استاندار اسبق استان یزد اذعان کرد: به سردار گفتم جاده کمین خورده و نمی‌توان از آن عبور کرد. ایشان گفتند: خب با هلی‌کوپتر می‌رویم، گفتم هلی‌کوپتر هم در مسیر داعش است و موجب سقوطش می‌شوند؛ حاج قاسم سلیمانی در پاسخ گفت: از هوا، از زمین و از جناحین هم آتش ببارد من باید بروم به بچه‌های مردم سر بزنم.

وی ابراز کرد: کسی نمی‌توانست مانع ایشان شود و در نهایت هلی‌کوپتری آماده شد و سوار شدیم. مسیر طولانی بود و دیدم که سردار به داخل کابین خلبان رفتند و بعد از بازگشت به من گفتند: فلاح زاده این میگ ۲۳ در زیر پای ما متعلق به چه کسی است و من گفتم که متعلق به داعش است چون کسی دیگری اینجا نیست.

رزمنده دفاع مقدس افزود: ما آن زمان دقیقاً از روی سر میگ ۲۳ رد شدیم که بعدها آقای سلیمانی می‌گفت: این فلاح زاده به راحتی و خونسردی تمام می‌گوید، این‌ها متعلق به داعش است.

همه خطوط مقدم، زیر قدم‌های سردار سلیمانی

فلاح زاده با بیان اینکه اولین هواپیمایی که در تدمر فرود آمد، سردار سلیمانی بود، ابراز کرد: یک روز سردار سلیمانی به من گفتند می‌خواهم در روز با هواپیما در فرودگاه حلب فرود بیایم، به ایشان گفتم در طول روز موشک‌های آنان به هواپیما می‌رسد؛ اما ایشان رفت و قرق را شکست و فرودگاه را باز کرد.

هم‌رزم حاج قاسم با تأکید بر اینکه خط مقدمی نبود که سردار به آن سر نزده باشد، گفت: روزی که ابو کمال آزاد شد و ایشان به حضرت آقا نامه نوشت، زمانی که در خط مقدم در دوربین مشغول نگاه کردن به جبهه بود، قناسه ای شلیک شد و سردار تنها به اندازه نیم ثانیه سرش را پایین آورد و گلوله به بلوک سیمانی خرد و تمام سیمان‌ها در سروصورت و چشم ایشان فرو رفت.

سی سال مجاهدت در گمنامی

وی ویژگی بعدی سردار سلیمانی را تاکتیکی بودن ایشان دانست و ادامه داد: حاج قاسم سلیمانی از سال ۱۳۵۹ تا زمانی که آمریکا را در افغانستان و عراق ذلیل کرد و تا آغاز جریان داعش و النصره و تکفیری‌ها، گمنام بود، حدود ۳۰ سال در خط مقدم جهادی و جبهه‌های جنگ گمنام بود تا اینکه داعش را در سوریه و عراق به خاک مذلت کشاند و به دنیا معرفی شد.

فلاح زاده خاطرنشان کرد: اخلاص دیگر ویژگی سردار سلیمانی بود، ایشان همیشه یک ساعت قبل از نماز صبح بیدار می‌شد و شب‌زنده‌دار بود که حضرت آقا در مورد ایشان فرمودند: ایشان شهید زنده هستند.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *