به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ دکتر سید وحید احمدی طباطبایی در ارتباط با بیماری آنفلوآنزا در استان گفت: دانشگاه از مرداد ماه جلسه ستاد آنفلوآنزا را تشکیل داد و اقدامات لازم برای تهیه واکسن و آمادگی بیمارستان‌ها انجام شد.

وی به سفر مسئولان وزارت بهداشت به استان کرمان طی هفته گذشته اشاره داشت و عنوان کرد: در این سفر بازدید از بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان انجام و اطلاع‌رسانی‌ها در این زمینه صورت گرفت و اعلام شد که نیاز به تعطلیی مدارس وجود ندارد. طباطبائی خاطرنشان کرد: داروی آنفلوآنزا برای موارد شدید و بستری در بیمارستان است و موارد سرپایی با داروهای اولیه و استراحت در منزل بهبود می‌یابند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: در حال حاضر موج آنفلوآنزا در استان رو به کاهش است و در مورد داروی آنفلوآنزا کمبودی وجود ندارد. طباطبایی افزود:آنفلوآنزا در سراسر کشور در حال کاهش است، احتمال موج دوم آن در بهمن ماه وجود دارد اما با شدت کمتری خواهد بود.

میرحسینی معاون اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان نیز به اطلاع‌رسانی‌ها و آموزش‌ها در مدارس در ارتباط با آنفلوآنزا اشاره داشت و گفت: برنامه و دستورالعمل پیشگیری به مدارس اعلام و توجه ویژه به مدارس شبانه‌روزی شده است. وی افزود: ارتباط روزانه با مربیان بهداشت مدارس داریم و تعداد غایبان هر مدرسه و شهرستان را دریافت می‌کنیم که البته غایبان بیشتر تحت تاثیر جو روانی مسئله است.