پایان نقل‌ و انتقالات حساب شده مس رفسنجان؛ بدون هیاهو و ریخت‌ و پاش!

شفافیت در ورزش/با پایان فصل نقل و انتقالات فوتبال ایران ترکیب تیم مس رفسنجان هم برای فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر و جام حذفی تکمیل شد.
نکته جالب توجه در ساخته شدن تیم جدید مس برای فصل تازه فعالیت حرفه‌ای ، منطقی و به دور از هیاهوی این باشگاه در بازار تابستانی با نظر مستقیم محرم نویدکیا بود.
مس بر خلاف بعضی از سال‌های گذشته از سقف مجاز بودجه خودش عبور نکرد و از نظر میزان هزینه پایین تر از باشگاههای پرخرج لیگ در میانه‌های جدول از این نظر قرار گرفت.
نارنجی‌ها به میزان قابل توجهی کمتر از سقف بودجه ابلاغ شده سازمان لیگ هزینه کردند با این وجود طبق نظر نویدکیا بازیکنان شاخص، با کیفیت و در عین حال با تجربه‌ای را به خدمت گرفتند. در نقل و انتقالات این باشگاه از هیاهوی رسانه‌ای و تایید و تکذیب تا فسخ و بیرون کردن از لیست و یا کنار گذاشتن بازیکنان جدید و قدیم خبری نبود.
همه اتفاقات در سکوت و آرامش تا مرحله نهایی شدن قرارداد پیش رفت و اهداف مورد نظر هم طبق خواسته سرمربی محقق شد.
فرشید اسماعیلی، بهنام برزای، علی شجاعی، عیسی مرادی، محمد علینژاد و مهدی شریفی که همگی سابقه حضور در باشگاههای بزرگ فوتبال ایران مانند استقلال، پرسپولیس و سپاهان را داشته‌اند و بررسی دو بازی اخیر مس نشان می‌دهد با آمادگی کامل و در شرایط فنی مناسب به جمع نارنجی‌ها اضافه شدند.
خرید پیام پارسای جوان درون دروازه هم می‌تواند یک انتخاب مناسب در شرایط سنی ایده‌آل برای امسال و سال‌های آتی مس باشد.
نویدکیا در انتخاب های خارجی خودش هم وسواس به خرج داد با جذب سباستین اسپاهیو که اولین اروپایی ملی‌پوش تاریخ مس است و در تیم ملی آلبانی در لیگ ملت‌های قاره سبز حضور دارد همچنین رونی وانکوای کامرونی و کوفی آلمانی که حداقل فیلم بازی‌هایشان نشان می‌دهد بازیکنان با کیفیتی هستند.
نویدکیا و باشگاه مس در عین حال توجه جدی به رده‌های پایه داشته‌اند ، همانطور که در فصل قبل محمد اکبری با پیشرفت چشمگیر استعداد بومی شکوفا شده در ترکیب نارنجی‌ها بود امسال هم پنج بازیکن از تیم‌های پایه مس از جمله سلمان غفاری با قراردادهای چهار ساله به جمع بزرگسالان پیوستند که می تواند در این فصل و سال های آینده با کسب تجربه مناسب موجب اضافه شدن بازیکنان بومی و محصولات آکادمی به ترکیب مس شود.
باید دید تیم این فصل نویدکیا با حفظ شاکله و برترین‌های فصل قبل و اضافه شدن خریدهای تازه می‌تواند مثل فصل گذشته با رکورد تاریخی ۱۳۲ روز و ۱۳ بازی پیاپی بدون شکست همچنین صعود تا فینال جام حذفی همچنان شگفتی ساز باشد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *