گل‌گهر؛ “لطفا کمی ناراحت باش!”

شفافیت در ورزش/گهر سیرجان یکی از پرونده‌های قابل بررسی در لیگ بیست و سوم بود. تیمی که بعد از رفتن امیر قلعه نویی به تیم ملی به سراغ یک مربی یونانی رفت. فصل را آنقدر خوب شروع کرد که مدعی عنوان چهارمی بود اما در سال ۱۴۰۳ هرگز به پیروزی نرسید! گل گهر در پایان دور رفت با ۲۳ امتیاز تیم هفتم بود، در حالی که فقط دو امتیاز با تیم پنجم یعنی ذوب آهن فاصله داشت. در شروع دور برگشت آنها به صدر جدول رفتند و تا هفته پنجم دور برگشت در رتبه دوم ، به عنوان یک مدعی بین استقلال و پرسپولیس حضور داشتند. پس چه اتفاقی افتاد که این تیم در ۱۰ بازی بعدی جوری نتیجه گرفت که در پایان دور برگشت با تنها ۱۳ امتیاز در رتبه پانزدهم ایستاد؟ به عبارت بهتر اگر جدول دور برگشت ملاک بود، الان گل گهر به همراه صنعت نفت باید به لیگ آزادگان سقوط می‌کرد! چه بلایی بر سر گل گهر در بازی‌های پایانی فصل آید که کسی نمی تواند جواب قانع کننده ای راجع به آن بدهد؟ تیمی که در جام حذفی هر دو بازی یک هشتم و یک چهارم را در ۹۰ دقیقه برد، هشت گل زد و بدون گل خورده حالا یکی از چهار تیم نیمه نهایی جام حذفی است!. آخرین برد گل گهر در لیگ، چهارشنبه ۲۳ اسفند در خانه برابر صنعت نفت بود. پس از آن این تیم در ۱۰ مسابقه صاحب ۳ تساوی و ۷ شکست شد، از این کارنامه بدتر روند متوالی نتایج بود.
در شروع سال ۱۴۰۳ گل گهر ۳ شکست متوالی آورد، سپس سه بازی متوالی را مساوی کرد، آن هم با روند نزولی ۲-۲، ۱-۱ و بدون گل و پس از آن دوباره چهار شکست متوالی آورد!
گل گهر به همه می‌باخت، چه در خانه و چه بیرون خانه، چه مقابل رقبای بالای جدول و چه پایین جدول و چه دیدارهایی که امتیازاتش در سرنوشت حریف تاثیر نداشت.
گل گهر از تیم‌های با امکانات و با نظم مالی بسیار خوب کشور است؛ مدیرعامل این باشگاه و مدیرعامل شرکت گلگهر هم مدیران تحصیلکرده ای هستند و هم به نوعی ورزشی. اما اینکه چرا راهی برای خارج کردن این تیم از بحران ها یافت نمی شود جای سوال دارد!. شاید گل‌گهر این فرصت را دارد که در جام حذفی جبران مافات کند، اما پیشنهاد می کنیم گلگهری ها از ناکامی در لیگ برتر کمی نگران باشند تا روزی دریابند که مشکل آنها کجاست!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *