پاسخ وزیر به استعفای پاریزی: «از شما توقع نداشتم»! - صعود کرمان

اعلام برنامه های ورزش استان برای دهه فجر توسط مدیرکل ورزش

شفافیت در ورزش/میثم پاریزی مدیرکل ورزش و جوانان استان در نشست خبری اظهار کرد: در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی ۳۸ پروژه ورزشی در سطح استان کرمان بهره‌برداری و ۵۰ هزار مترمربع به فضای ورزشی استان اضافه خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه اعتبار این پروژه‌ها ۶۱ میلیارد تومان است، در ادامه از برگزاری ۲۰۷ برنامه فرهنگی و ورزش همگانی برای بانوان استان خبر داد و بیان کرد: یادواره بانوان شهیده حمله تروریستی ۱۳ ماه، در پارک مادر شهر کرمان ۱۳ بهمن ماه برگزار می‌شود.
رئیس کمیته ورزش ستاد دهه فجر استان کرمان گفت: ۱۱۰۰ برنامه ورزشی فرهنگی در زمینه ورزش همگانی، قهرمانی و روستایی برای دهه فجر در استان برنامه‌ریزی شده و ۱۰ بهمن ماه افتتاحیه مسابقات کارکنان دولت با حضور ۷۰۰ نفر و ۲۵ بهمن ماه جشن جامعه بزرگ ورزش را خواهیم داشت.
وی با اشاره به اینکه عمده پروژه‌های افتتاحی در دهه فجر در مناطق کمتر برخوردار استان کرمان است، بیان کرد: توسعه زیرساخت و افتتاح پروژه مهم است و همانقدر هم باید به استعدادها، نشاط و سلامتی جامعه، ورزش معلولان و بانوان توجه کرد؛ ضمن اینکه همه برنامه‌ها با پیوست فرهنگی است.
پاریزی با اشاره به انتخابات ۱۱ اسفندماه اظهار کرد: همه برنامه‌های فرهنگی ورزشی دهه فجر را با پیوست انتخاباتی برگزار خواهیم کرد و تلاش داریم فضا را برای حضور حداکثری مردم در انتخابات فراهم کنیم و محور کار شادابی و نشاط است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: ۲۴ خانه ورزش روستایی در ایام دهه فجر افتتاح خواهد شد و جشنواره “رسم جوانمردی” را داریم که بیشتر کار در حوزه فرهنگی است و مسابقات ورزشی در رشته‌ها و مقاطع مختلف را برگزار می‌کنیم.
وی با اشاره به برنامه‌های حوزه جوانان گفت: در ایام دهه فجر خدمات مشاوره‌ای رایگان به ویژه در حوزه ازدواج به جوانان ارائه خواهد شد . ضمن اینکه باید به این موضوع توجه داشت که در بحث ازدواج و طلاق نمی‌توان نسخه واحد پیچید.
پاریزی بیان کرد: نگاه ما در حوزه جوانان، هویت‌سازی و اقداماتی است که کمک کند نگاه جوانان به زندگی و مسائل اجتماعی عمیق‌تر شود.
وی اظهار کرد: در استان کرمان ۱۷۰ سمن ثبت شده داریم که اعتبارنامه خود را از وزارت ورزش و جوانان دریافت کرده‌اند و تشکل‌های مردمی ظرفیت خوبی در استان است و اگر به دنبال توسعه باشیم، همه ما باید نقش خود را به شکل مناسب ایفا کنیم.
مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان تصریح کرد: حضور جوانان در گروه‌های سنی خاص و تشکل‌هایی که امکان گفت و گو و گفتمان‌سازی به وجود آورد، برای استان یک ضرورت است و رسانه نقش مهمی در ایجاد گفتمان مناسب و دو سویه بین مجموعه مدیریتی و حاکمیتی استان می‌تواند ایفا کند.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به صعود ۱۳ پله‌ای استان کرمان در المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور گفت: نگاه ما در توزیع اعتبارات دولتی برای شکل‌گیری عدالت اجتماعی، توجه به شهرستان‌های کم برخوردارتر است.
پاریزی با بیان اینکه حدود ۴۰۰ هزار متر در چهار و نیم سال گذشته به سرانه فضای ورزشی استان اضافه شده، اظهار کرد: اکنون سرانه ورزشی به ازای هر نفر ۶۵ سانتیمتر است که با میانگین کشور برابر است اما در برخی شهرستان‌ها عدد از این بیشتر و برخی کمتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *