محمد رضا اسلامی، سرمربی تیم بسکتبال مس: تمرینات سخت، توکل به خدا و حمایت هواداران عامل موفقت تیم مس! امیدواریم امسال فقط ۲۰ درصد از بودجه ۴۰ میلیاردی برخی تیم ها نصیب ما شود!

شفافیت در ورزش/ محمدرضا اسلامی که سرمربی گری تیم بسکتبال مس کرمان در رقابت های سوپر لیگ را برعهده گرفته است، ۴۳ سال سن دارد و یکی از چهره های شناخته شده کرمان در بسکتبال کشور محسوب می شود. وی دارای بالاترین مدرک بین المللی مربیگری بسکتبال از فیبا می باشد و همینک به عنوان مدرس رسمی فدراسیون بسکتبال جمهوری اسلامی ایران نیز فعالیت می کند.
اسلامی که ۱۲ سال سابقه بازی در رده های مختلف تیم‌ملی کشورمان را در کارنامه فعالیت ورزشی خود دارد، ریاست انجمن بسکتبال دانشگاه پیام نور کشور را نیز برعهده دارد.
این چهره فنی بسکتبالی کشور خیلی زود در عرصه مربیگری کار خود را با موفقیت آغاز کرد و خوشبختانه امسال به نتایج خوبی دست پیدا کرد.
وی میهمان این هفته ما است.

🛑آقای اسلامی، تیم بسکتبال مس خوشبختانه امسال بالاتر از تیم مهرام؛ قویترین تیم بسکتبال کشور قرار گرفت؛ ضمن تبریک این موفقیت غرور افرین، در این خصوص برایمان کمی صحبت کنید؟
ضمن سلام و تشکر از همراهی همیشگی شما و همه هواداران تیم بسکتبال صنعت مس کرمان، باید به اطلاع مخاطبان برسانم که در ادامه برنامه ریزی سالهای گذشته که “شروع برنامه ریزی سه ساله ای داشتیم” ، متاسفانه در ابتدا به دلیل مشکلات پیش آمده در قیمت ارز، نتوانستیم بازیکن خارجی به تیم دعوت کنیم، بر همین اساس برنامه ریزی کردیم با استفاده از پتانسیل های بومی و نیروهایی که در اختیار داریم ، با تمرین و تلاش بی وقفه؛ عقب ماندگی و نیاز فنی تیم را جبران کنیم که
خوشبختانه با برنامه های تاکتیکی، دفاعی و حمله ای که برای تیم تدارک دیده شد و از سوی دیگر ، تلاش بازیکنان که با تمام وجود سعی کردند با فکر و هدف در تمرین ها حاضر شوند، این اتفاق بسیار خوب رقم خورد.
همانطور که می دانید تیم ما جزو تیم هایی است که از تمرین ها وارد مسابقه می شود و بر اساس دو تمرین و دو وقفه ای که از ابتدای لیگ داشتیم، تیم مس شروع بحرانی و طوفانی داشت. اما اولین بازی با مهرام بود، که توانستیم پیروز شویم و در بازی بعدی تیم اراک را با ۳۱ اختلاف شکست دهیم، که برد تاریخی برای تیم رقم خورد.

🛑سال گذشته به عنوان سرمربی تیم بسکتبال مس انتخاب و جایگزین استاد کسایی شدید، که خیلی ها فکر می کردند کار سختی است و شاید نتوانید مثل وی در مسابقات نتیجه بگیرید، ولی خوشبختانه خوش درخشیدید؛ نحوه و روند تمرین دادن بازیکنان چگونه است زیرا شنیده ها حاکی از آن است در تمرینات سخت گیر هستید و راه فراری برای آنها نمی گذارید؟

_زحماتی که استاد کسایی با بضاعت پایین برای تیم کشیده اند تا تیم به سوپر لیگ رفت و موقعیت را در سوپر لیگ حفظ کرد، کار بسیار سختی بود؛ که جا دارد از زحمات استاد کسایی و تیم مدیریتی باشگاه مس چه در گذشته و حال که تیم را حمایت کردند تا بماند تشکر کنم.
البته ما در ادامه برنامه ریزی قبلی این عزیزان پیش رفتیم و ضمن قدردانی از آنها، سعی کردیم امانت دار خوبی باشیم. سال گذشته با وجود همه مشکلات تیم، ولی دست حمایت مدیریتی پشت سر ما بود و توانستیم با توکل به خدا با نتیجه عالی لیگ را به پایان برسانیم. در مورد تمرینات نیز باید بگویم که اعتقاد عجیبی به تمرینات منظم و پرفشار دارم؛ زیرا خود نیز در زمان بازیکن بودن، بسیار پرتلاش و با هدف بودم و تا زمانیکه هدف دارید و در این مسیر تلاش می کنید، قطعا به موفقیت و شیرینی تبدیل می شود.
وقتی بازیکنان مس بر تیم های پر قدرت” مهران و کاله” پیروز می شوند، می دانند که تمرینات؛ پرتلاش و با هدف انجام شده که اکنون به ثمر نشسته است. باید بگویم خوشبختانه با لطف پروردگار و حمایت هواداران توانستیم نتیجه خوبی از بازی ها بگیریم که دراین خصوص بسیار خدا را شاکریم.
🛑تحقیقی در مورد تیم و شخصیت شما داشتیم؛ متوجه شدیم از لحاظ هزینه کرد جز تیم های کم هزینه سوپر لیگ هستید که در حدود ۵ میلیارد بیشتر هزینه نداشته اید در مقابل تیم هایی که چهار برابر شما هزینه کرده و الان چند پله از شما پایین تر هستند. بسیار به نظم و انضباط اعتقاد دارید و همچنین به پشتیبانی از بازیکن و تیم توجه جدی دارید، برای اطلاع خوانندگان در این زمینه توضیح می دهید؟

_ از اینکه شما تسلط خوبی بر مجموعه ورزش استان کرمان و تیم های ورزشی دارید، بسیار خرسندم. با اطمینان می توان گفت ما جزو سه تیم آخر از لحاظ هزینه کرد هستیم و شفافیت کامل در اسناد‌ هزینه کرد تیم داری وجود دارد.
همانطور که همه می دانند، باشگاه مس کرمان یک باشگاه با سلامت کامل در بخش مدیریتی است و قراردادها واقعی ثبت و به فدراسیون اعلام می شود که نشان از این است، کمترین هزینه را در بین اکثریت تیم ها و از جمله هشت تیم اول داریم که بهتر است بگویم یک سوم نسبت به تیم هشتم جدول هزینه کرده ایم . سعی کرده ایم هزینه ها را مدیریت کنیم.

🛑 از نقش بازیکنان در این زمینه بگویید؛ گویا بسیار با تعصب و در خدمت تیم هستند؟

_جا دارد از همه بازیکنان تیم تشکر کنم که بسیار با تعصب بوده و خوش درخشیدند. بازیکنان متعصب مس به من منت گذاشته و ۱۰ تا ۱۵ درصد زیر قیمت تیم های دیگر که به آنها پیشنهاد داده بودند، در تیم ما باقی ماندند. شاید نگاه دوستان هم بر آن است با تلاش و کوششی که می شود، بتوانند در سالهای آتی در لیگ برتر جایگاه خود را تثبیت کنند. جناب پاینده، همانطور که می دانید، کل قراردادهای تیم ما شامل قرارداد بازیکنان و کادر فنی در حدود ۵ میلیارد تومان بوده که شاید کل این مبلغ فقط هزینه یک بازیکن در سه تیم اول سوپر لیگ نیز نشود.

🛑 خیلی ها معتقدند هزینه کَرد تیم بسکتبال مس رفسنجان از تیم شما خیلی بیشتر است، در این زمینه اطلاعی دارید؟

_ بازیکنان فعلی تیم بسکتبال مس رفسنجان تقریبا همه دارای سوابق حضور در تیم ملی، تیم ملی جوانان را دارند که به این تیم دعوت شدند، که الحق و الانصاف فوق العاده بازیکنان خوبی انتخاب و مهره های عالی دور هم جمع کرده اند اما به نظرم صلاح نباشد بنده در این مورد بیشتر صحبت کنم! .

🛑 عامل اصلی موفقیت تیم بسکتبال صنعت مس کرمان را که هزینه زیادی برای آن نشده را در چه می دانید؟

_بعد از سخت کوشی و تلاش بازیکنان، دو مورد؛ یک؛ همبستگی بین بازیکنان، کادر فنی و مجموعه مدیریتی باشگاه بوده که به جرات می توان گفت از این حیث قهرمان سوپر لیگ هستیم و می توان در این بین، نقش هواداران متعصب باشگاه مس را نیز پررنگ دانست.
مورد دوم و خیلی مهم در کنار همه موارد یاد شده، توکل به خداوند بوده است. ما تلاش خود را با هدف پیش بردیم و ادامه کار را به خداوند واگذار کردیم که خداوند بزرگ همیشه حمایتمان کرده است.

🛑درخواست محمد رضا اسلامی از باشگاه مس و مجموعه ورزش، هواداران و رسانه های ورزشی در یک جمله چه می تواند باشد؟

_درابتدا از همه تشکر کنم، زیرا این حلقه اتحاد با حضور هواداران و اصحاب رسانه شکل گرفته که با همه مشقت ها، فراز و نشیب ها در کنار و همراه ما بودند؛ که کسب این جایگاه از قهرمانی سوپر لیگ برای ما کمتر نیست، اما کاری که می طلبد در سال آینده صورت گیرد اینکه در بحث بودجه توجه بیشتری شود.
توقع نداریم تیمی که برای قهرمانی می آید و ۴۰ میلیارد هزینه می کند ما حداقل ۲۰ درصد بودجه آنها را داشته باشیم. همچنین امیدواریم سال اینده به مراتب بهتر از امسال هواداران را صد دردصد به سالن بکشانیم.

🛑آقای اسلامی، می دانیم که پیشنهادات خوبی از تعدادی از تیم های سوپر لیگی دارید، آیا در مس کرمان خواهید ماند یا خیر؟

_”ابتدا خنده شیرین اسلامی ”
امیدوارم این عشق و علاقه ای که به این تیم، شهر و باشگاه داریم، انشالله با حمایت و توکل به خدا بتوانیم رسالت خودمان را انجام و با بهترین نتیجه به پایان برسانیم.

🛑چند درصد از قراردادهای تان را تا به حال دریافت کرده اید؟

_ ۵۰ درصد تا کنون دریافت شده و آقای دکتر کهندل در تکاپو هستند در این روزهای پایانی سال و شب عید؛ با این تلاشی که بازیکنان کرده اند درصدی از قرارداد آنها پرداخت گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *