ربیعی برای چندین بار؛ «برای ۶۲ نفر ۱۵۴ میلیارد تومان هزینه کرده ایم!»

شفافیت در ورزش/سرمربی مس رفسنجان در مورد اینکه فردا بازی این تیم در مقابل هوادار در جام حذفی در ۹۰ دقیقه‌ تمام می‌شود یا به وقت اضافه کشیده خواهد شد،‌ گفت: ما دفاعی بازی نمی‌کنیم، اما سازمان دفاعی درستی داریم. شانس‌های گل زیادی ثبت می‌کنیم، و از لحاظ ایجاد موقعیت گل جزء ۵ تیم اول لیگ هستیم. بله،‌ در ۱۰،۱۲ بازی‌ اول لیگ کم گل زدیم، در جام حذفی نمی‌توان گفت که بازی در ۹۰ دقیقه‌ تمام می‌شود یا به ۱۲۰ دقیقه‌ می‌کشد،‌ ممکن است به پنالتی هم بکشد. همان‌طور که در جام جهانی هم دیدید، بازی‌ها به وقت اضافه کشیده می‌شد.
سرمربی مس در خصوص بازیکنان غایب تیمش گفت: محروم نداریم، اما رامتین سلیمان‌زاده مصدوم است.
وی در مورد از دست دادن مجید علیاری، مهاجم فصل گذشته تیمش و اینکه مس رفسنجان تیم پرخرجی نیست، گفت: با اینکه از وظایف سرمربی نبود، اما من در هفته‌های گذشته کل هزینه‌های باشگاه و تیم مس رفسنجان را اعلام کردم. برای ۶۲ نفر ۱۵۴ میلیارد تومان هزینه شد. که البته این رقم اگر بحث تمدید قراردادها نبود، ‌۲۰-۱۰ درصد هم کمتر می‌شد. جزء ۱۰ تیم اول پرهزینه لیگ نبودیم، ما تیم متمولی نیستیم، اما ۶-۵ بازیکن جذب کردیم که بر اساس نیازهای تیم بود. بازیکنانی مثل لک، جفرسون، شیمبا و… را جذب کردیم. دوست داشتیم علیاری هم بماند، اما او به فولاد رفت تا به این تیم در آسیا کمک کند و حتماً در کنار دوست خوبم، نکونام، تجربیات بیشتری خواهد آموخت. ربیعی ادامه داد: در تمام دنیا باشگاه‌های بزرگ دنیا هم برای جذب و حفظ بازیکنان با یکدیگر رقابت می‌کنند. مجید علیاری برای ما عملکرد خوبی داشت، اما نمی‌توانم از نمایش خوب شیمبا به راحتی عبور کنم. منشا پرنوسان بود و روند رو به پایینی را داشت، اما کم‌کم خودش را پیدا کرده است. آذرباد هم شرایط خوبی داشت. فراز امام‌علی خیلی بدشانس بود. اگر فرصت‌هایی را که داشت استفاده می‌کرد الان آقای گل بود. دو جوان هم به تیم ما اضافه شدند. محبی و لطیفی را معرفی کردیم و امین درویشی هم به ما اضافه شده که کم‌کم به او فضا می‌دهیم.
وی در خصوص شرایط مس رفسنجان گفت: این را باید بگویم که ما با دریایی از مشکلات مواجه هستیم. این تیم برای من مثل خانواده است. مس رفسنجان را از رتبه یازدهم لیگ یک تحویل گرفتم. ۱۵روزه این تیم را جمع و جور کردیم و ۴ هفته زودتر به لیگ برتر صعود کرد. اولین سال حضور در لیگ رتبه هشتم را به دست آورد و دومین سال ششم شد. درصورتی‌که آن سالی که ششم شدیم، حدود ۱۴،۱۵ هفته رتبه چهارم، پنجم و‌ ششم را در اختیار داشتیم ‌و با فولاد و گل‌گهر در رقابت بودیم. من اول فصل صحبت کردم و گفتم باید استقلال، پرسپولیس و سپاهان را از لیگ ما جدا کنید. این سه تیم مثل بارسلونا، رئال مادرید و اتلتیکو مادرید جدا هستند. مابقی باید در دسته دوم قرار بگیرند. مثل گل‌گهر، تراکتور، آلومینیوم، مس و فولاد. با این حال زور تیم من گرفته شد. مس رفسنجان در نیم فصل نیازمند تقویت بود. تا ۱۰ ساعت مانده به پایان نقل و انتقالات پنجره تیم ما بسته بود. بازیکن از دست دادیم و بازیکن نخریدیم. مشکلات بدیهی‌ای مثل هتل، اسکان و پرواز داشتیم. با کلی تلاش و کوشش از سوی مدیرعامل باشگاه و‌ آقای دکتر رستمی، مدیرعامل شرکت ملی مس، توانستیم پرداختی به بازیکنان داشته باشیم که تا آخر هفته بیستم، ۴۸درصد از قرارداد بازیکنان پرداخت شد. من خیلی شفاف با رسانه‌ها صحبت کرده‌ام.
ربیعی در مورد اینکه با وجود این مشکلات مس رفسنجان می‌تواند قهرمان جام حذفی شود، گفت: قابل پیش‌بینی نیست؛ اما ما با تمام انگیزه و تمرکز به مصاف تیم خوب هوادار می‌رویم. این تیم برنامه دارد و مقابل پرسپولیس بسیار خوب بازی کردند. ساکت الهامی در این جام تبحر دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *