در مجمع تنیس خاکی چه گذشت… ریاست مجدد فرزند حاج اکبر؛ «لب مرز»!

شفافیت در ورزش/ هیات تنیس خاکی را بایستی یکی از هیات های خاص در بین تمام هیات های ورزشی استان دانست. هیاتی که عمده افراد تشکیل دهنده آن افرادی هستند که از بنیه مالی بسیار خوبی برخوردارند. در مجمع انتخاباتی فعلی دو کاندیدا به نام های جعفر اسدی و مرتضی ایرانمنش(رییس قبلی) به مرحله نهایی رسیده بودند که تصور می شد این انتخابات با دو کاندیدا برگزار شود اما در نهایت با عدم حضور جعفر اسدی این مجمع با تک کاندیدا برگزار و در نهایت مرتضی ایرانمنش،فرزند اکبر ایرانمنش پیشکسوت بزرگ ورزش استان توانست با کسب ده رای از ۱۷ رای مجدد برای چهار سال پیش رو سکان این هیات را بر عهده بگیرد.
⭐️اما در این مجمع چه گذشت…

✍️تاخیر عجیب در برگزاری مجمع!

مجمع تنیس خاکی با آنکه اعلام شده بود که رأس ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه صبح برگزار خواهد شد با آنکه مدیرکل ورزش و معاونین وی و همچنین ریاست فدراسیون تنیس خاکی رأس ساعت مقرر در مجمع حاضر شده بودند اما به دلیل به حد نصاب نرسیدن تعداد اعضای مجمع و دیر آمدن آنها، این مجمع با ۴۰ دقیقه تاخیر آغاز شد که موضوع در نوع خود هم خاص بود و هم عجیب؛ چرا که اصولاً چنین جلساتی به دلیل تاخیر مسوولین در رأس ساعت مقرر برگزار نمی شود نه عدم حضور مدعووین!
✍️عضو مجمع:
تکلیف ۱۲ زمین تنیس خاکی متعلق به هیات چه شد؟!
در حین برگزاری مجمع فوق یکی از پیشکسوتان تنیس خاکی که به عنوان عضو مجمع شرکت کرده بود خطاب به کاندیدای هیات و مدیرکل ورزش سوالی را مطرح کرد که شاید اکثریت اعضا اولین بار بود این موضوع را می شنیدند! سوال این عضو مجمع؛
سالها پیش ۱۲ زمین تنیس توسط اداره کل ورزش در بلوار جمهوری به هیات تنیس واگذار شد و حتی این هیات دور آنها را فنس کشید اما چه اتفاقی افتاد که این زمین ها از هیات گرفته شدند؟!
✍️مرتضی ایرانمنش رییس هیات در جواب عضو مجمع:

بنده چهار سال پیش این موضوع را پیگیری کردم اما متوجه شدیم که هیچ سندی مبنی از اینکه سندی در رابطه با این ۱۲ زمین به هیات استان داده شده باشد وجود نداشت و عملا هیات استان هیچ مدرکی نداشت که مدعی شود این زمین ها متعلق به ما است!
⭐️میثم پاریزی، مدیرکل ورزش و جوانان استان در جواب عضو مجمع:
طبق قانون اداره کل نمی توانسته این زمین ها را به هیات تنیس خاکی واگذار کند و اداره کل این آمادگی را دارد که زمین های متعلق به ورزش و جوانان را در قالب طرح مشارکتی و بر اساس قوانین جدید به بخش خصوصی واگذار کند.
در ادامه مرتضی ایرانمنش تنها کاندیدای این هیات در گزارش عملکرد خود به عملکرد چهار ساله خود اشاره کرده و گفت: در چهار سال گذشته در هر سال چند صد میلیون را از بخش خصوصی وارد این هیات کرده و تمام سعی مان این بوده که تمام اعزام ها را انجام داده و تمام برنامه زمانبندی فدراسیون را مو به مو اجرا کنیم. وی اضافه کرد: در چهار سال گذشته هیچ زمان اعزامی به خاطر مسایل مالی با مشکل مواجه نشده و اگر اعزامی هم انجام نشده به دلیل آن بوده که خانواده تنیس تشخیص داده اند اعزام انجام نشود.
در پایان این مجمع انتخاباتی نیز مرتضی ایرانمنش توانست با کسب ۱۰ رای از ۱۷ رای ممکن به مدت چهار سال مجددا سکان هدایت این هیات را بر عهده گیرد. البته موضوعی که به واسطه آن می توان از این مجمع ایراد گرفت این بود که ایرانمنش توانست علارغم آنکه تک کاندیدا بود اما برای رای آوردن و یا شکست، لب مرز قرار گیرد. چرا که طبق قانون اگر ایشان به جای ۱۰ رای، ۹ رای می آورد قطعا مجمع باطل می شد.در ضمن با توجه به اینکه از ۱۷ رای ممکن، ۷ رای سفید به صندوق انداخته شده بود این مجمع را می توان از این حیث هم رکورددار دانست!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *