علیرضا کهوری، رئیس کمیته داوران هیئت فوتبال استان کرمان: هر شهرستانی به تناسب تعداد تیم هایش، تیم داوری داشته باشد

علیرضا کهوری، رئیس کمیته داوران هیئت فوتبال استان کرمان در حاشیه‌ی نشست هم‌اندیشی عوامل برگزاری مسابقات لیگ برتر فوتبال استان کرمان، یادواره شهدای عرصه نظم و امنیت فصل ۹۹-۹۸ که با حضور سرپرستان و مربیان حاضر در لیگ برتر در محل سالن اجتماعات پالیز برگزار شد، گفت: کمیته داوران هیئت فوتبال استان نیز همانند هیئت فوتبال اهدافی را در سه بخش کوتاه مدت، میان مدت و پایان مدت مدنظر خود قرار داده و کماکان همگام با آن‌ها پیش می‌رود. کهوری با تأکید بر میدان دادن به جوانان، اشتباهات داوری را امری رایج در تمام دوره‌ها و سطح‌ها دانست و افزود: این اشتباهات بنا به شرایط نرم افزاری و سخت افزاری، ارتباطی به جوان یا کم تجربه بودن فرد ندارد.

کهوری برنامه ریزی منسجم و هدفمند برای داوران را یکی از اهداف این کمیته عنوان و تصریح کرد: برگزاری کلاس‌های داوری یکی از راه هاییست برای ارتقاء سطح دانش داوران که هیئت‌های شهرستانی ملزم به انجام آن هستند.

او با اعلام اینکه نمی‌توان همه‌ی رقابت‌ها را با داوران بزرگ پر کرد، برگزاری کلاس‌های داوری در هر شهرستان را راهی برای تربیت داوران جوان اعلام و تأکید کرد: باید هر شهرستانی به تناسب تعداد تیم هایش، تیم داوری داشته باشد.

عضو کمیته فدراسیون فوتبال بیان داشت: تلاش داریم طی برنامه‌ی بلندمدتی که در آینده داریم، داوری استان را به مرحله‌ای برسانیم که در استان و کشور نتیجه بگیریم.

کهوری در بخش دیگری از سخنانش، اسکان داوران را یکی از مشکلات آن‌ها در رقابت‌ها اعلام کرد و از روسای هیئت‌های شهرستانی خواست با تیم داوری همکاری‌های لازم را داشته باشند.

او با اشاره به حضور سه داور طی امسال در لیگ برتر و ۵ داور برای نخستین بار در لیگ یک، از حضور دو داور دیگر در کلاس FIFA MA COURSE فوتبال خبر داد و گفت: این کلاس فیفاست که هرساله برگزار می‌شود و امسال به همت و رایزنی قرایی، رئیس هیئت فوتبال استان و تلاش ما دو سهمیه از استان کرمان در بهترین رده‌ی داوری آموزش می‌بینند.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *