باشگاه سرمایه داری که درآمدزایی می کند؛ “گل‌گهر و یک قالب فوتبالی جالب!”

شفافیت در ورزش/سال گذشته بارها در مطالب مختلف از یک مکتب جالب فوتبالی در باشگاه گلگهر گفتیم و اشاره کردیم که این باشگاه مشکل مالی خاصی ندارد اما سیاست شرکت گلگهر این است که این باشگاه بتواند در سالهای پیش رو از لحاظ مالی کاملا مستقل شده و دستش در جیب خودش باشد نه شرکت گل گهر!. بر همین اساس آنها بابت فقط فروش دو بازیکن فصل گذشته خود چندی پیش قریب به یکصد میلیارد تومان درآمدزایی داشتند و این فلسفه و مکتب را در فصل پیش رو نیز با جذب جوانان مستعد فوتبال کشور در برنامه داشته و دارند. حالا هم محمد مهدی زارع، مدافع ۲۱ ساله گل‌گهر، سومین بازیکن جوان گل‌گهر بود که در بازه زمانی یک ساله به تیم ملی معرفی شد و سیرجانی‌ها امیدوار به تکرار این چرخه هستند. فصل قبل وقتی آغاز شد هیچکس گمان نمی‌کرد سعید سحرخیزان در گل‌گهر خوش بدرخشد و سر از تیم ملی در بیاورد. او اما فصل بسیار خوبی را پشت سر گذاشت و در حالی که بازیکن گل گهر بود به باشگاه اونبورگ در روسیه پیوست.
سامان فلاح نیز از پیکان به گل‌گهر آمد و با نمایش‌هایی که داشت نظر سرمربی تیم ملی را به خود جلب کرد.
البته که جوانگرایی همیشه ثمره شیرینی ندارد و سیرجانی‌ها فصل قبل با این دیدگاه در کسب نتیجه هزینه هم دادند، اما در نهایت سودی که گل گهر از جوانگرایی برد هم نام این تیم را در این زمینه مطرح کرد و هم سود خوبی از فروش بازیکنان به باشگاه رساند.
او البته در گل‌گهر تنها نیست. امیر رزاقی نیا، پوریا لطیفی‌فر، امیر اسلام طلب، حسنی سعدی و… بازیکنانی هستند که امیدوارند بتوانند راه بازیکنانی نظر سحرخیزان و فلاح را در گل گهر پیش بگیرند.
نکته قابل توجه اینکه تمام این بازیکنان جوان با باشگاه گل گهر قرارداد بلندمدت دارند و در صورت جدایی به باشگاه خود سود مالی می‌رسانند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *