سامره می داند در کرمان چه در انتظارش است؟!می داند یک عده زود دشمن می شوند؟

شفافیت در ورزش/ از روز گذشته که علی سامره رسما هدایت تیم فوتبال مس کرمان را بر عهده گرفته است، خیلی ها برای آنها سوال است که علی سامره می داند در کرمان چه در انتظار اوست؟! قطعا سامره خودش هم می‌داند که کار بسیار سختی در مس کرمان در پیش رو دارد. برای همین هم هست که با موافقت باشگاه، داود مهابادی را به عنوان مدیر فنی به کمک خودش فراخوانده است. نکته مهم درباره مهابادی این است که او خودش سال‌های سال در لیگ یک و در تیم‌هایی مثل تربیت یزد، فجر شهید سپاسی، مس سرچشمه، استقلال اهواز، پاس همدان، آلومینیوم اراک، نساجی مازندران، شهرداری ماهشهر و … سرمربیگری کرده و به جو و فضای حاکم بر این مسابقات آشناست.
این از لحاظ فنی بود، اما آیا سامره می داند چه حواشی ای در کرمان در انتظار اوست؟! آیا سامره می داند یک عده در اینجا خودشان را مالک این باشگاه می دانند اما مالک واقعی کل مردم کرمان هستند؟ آیا سامره می داند به زودی شماره همراه او در فضاهای مجازی پخش خواهد شد و تعداد زیادی مربی و افراد هر یک خواسته ای از او خواهند داشت و در صورت نپذیرفتن، دشمن او می شوند؟! آیا سامره می داند اینجا یک گروه صعود به لیگ برتر را می خواهند اما گروهی هم هستند کلا مخالف موفقیت این تیم بوده و می گویند یا ما یا هیچ کس؟
اما سامره در چه صورت موفق خواهد شد؟!
علی سامره بهتر است اول تیمی بسیار قدرتمند بسته و راهی مسابقات کند. دوم تمام افراد اطراف خود از مربی گرفته تا تدارکات را افرادی بگذارد که دل شان برای تیم مس بسوزد و به غیر از موفقیت مس به چیز دیگری فکر نکنند. افرادی را در کنار خود قرار دهد که محرم راز تیم و باشگاه بوده و سرشان در کار خودشان باشد. سامره باید بتواند از قدرت محبوبیت خود بهره برده و یک اتحاد همگانی از مدیریت گرفته تا رسانه، هوادار، پیشکسوتان و غیره را به وجود آورد. سامره که در یک برنامه‌ریزی واقع‌بینانه که با موافقت مدیران مس کرمان مواجه شده است یک برنامه دوساله برای بازگشت به لیگ برتر تعریف کرده است. البته او قصد دارد تیمی ببندد که در همین فصل پیشِ رو هم مدعی باشد و برای صعود به لیگ برتر بجنگد اما برنامه او دوساله است. سامره در مس کرمان کار بسیار دشواری در پیش دارد. تنها ۳ هفته تا شروع فصل جدید لیگ آزادگان باقی مانده است و از ۲۶ بازیکنی که فصل گذشته در مس کرمان بازی می‌کردند ۲۲ بازیکن جدا شده‌اند. فقط ۴ نفر از نفرات اصلی مس در فصل گذشته به شمس آذر قزوین پیوسته‌اند. مساله دیگری که کار را برای سامره سخت ‌‌می‌کند محدودیت بودجه است. تیم‌های لیگ یکی نمی‌توانند بیشتر از ۴۵ میلیارد تومان هزینه کنند و این کارِ تیم بستن را برای تیمی که ۲۲ بازیکنش را از دست داده دشوارتر می‌کند.
با این وجود در کرمان این خوش‌بینی به وجود آمده است که با حضور یک مربی بومی مثل علی سامره و برنامه واقع‌بینانه او، مس می‌تواند خیلی زود به روزهای اوجش در لیگ برتر برگردد و تبدیل به همان تیمی شود که برای کسب سهمیه آسیا می‌جنگید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *