پورمحمدی و یک مصاحبه شفاف و بی پرده؛ ✔️”پرونده “فساد در فوتبال” نه “فساد در مس رفسنجان”” ✔️کدام تیم را منحل کرده ایم؟!”

شفافیت در ورزش/حسین پور محمدی مدیرعامل باشگاه مس شهربابک در گفت و گو با یکی از رسانه های رفسنجان، از آخرین وضعیت تیم‌ها، بازیکنان، بودجه باشگاه صنعت مس رفسنجان صحبت کرده که به صورت مختصر و تیتر وار به صحبت های وی خواهیم پرداخت!
✔️کی گفته تیمی از مجموعه باشگاه مس حذف شده؟!
پورمحمدی گفته: «در زیرمجموعه باشگاه مس رفسنجان ۳۳ رده تیم و آکادمی وجود دارد و هیچ تیمی حذف نمی‌شود. یکی از مشکلاتی که باشگاه دارد این است که برخی تیم‌ها از بازیکنان غیر بومی استفاده می‌کنند و این مسئله، مورد اعتراض جامعه ورزش و شرکت مس است. از سال گذشته تصمیم گرفتیم به سمت بومی‌سازی برویم. ما این موضوع را اصلاح کرده و تا جایی که بتوانیم تیم‌ها را بومی می‌کنیم.»
✔️ ۲۰۰ میلیارد تومان بدهی داریم!

پورمحمدی در رابطه با بدهی این باشگاه از گذشته نیز یادآور شده؛ «وقتی باشگاه را تحویل گرفتیم، گروه حسابرسی از تهران آمد و باشگاه حسابرسی شد، بدهی باشگاه بیش از ۲۳۰ میلیارد تومان بود و بودجه فصل هم از دیماه تمام شده بود. آن فصل متمم بودجه گرفتیم از شرکت مس، اما بخش عظیمی از بدهی‌ها به سال بعد منتقل شد، اکنون حدود ۲۰۰ میلیارد تومان بدهی انباشته از سه سال پیش وجود دارد، بودجه مصوب ما هیچ وقت با عملکرد تطابق ندارد.
سه فصل پیش بودجه ۱۲۰ میلیارد بود و باشگاه ۲۱۰ میلیارد هزینه کرد، سال بعد از آن بودجه ۱۶۰ میلیارد و عملکرد نهایی ۳۴۰ میلیارد بود اما امسال و سال گذشته تلاش شده فاصله بودجه ارائه شده با عملکرد کاهش یابد و کسری بودجه به حداقل برسد.»
✔️بودجه ۶۰۰ میلیاردی باشگاه مس؟!
مدیرعامل مس در واکنش به شایعه بودجه ۶۰۰ میلیاردتومانی برای این باشگاه نیز گفته: «بودجه کل ورزش مس برای تمام باشگاهها در سال ۱۴۰۲ مبلغ ۴۵۰ میلیارد بوده است، که شرکت با متمم‌هایی که مصوب شده ۶۰۰ میلیارد هزینه کرد و این رقم برای همه پنج باشگاه‌ کرمان، سونگون، شهربابک و پاریز است و فقط مربوط به رفسنجان نیست.»
✔️بدهی مربیان و بازیکن های تیم های پایه به زودی پرداخت می شود!
«بدهی انباشته مشکل باشگاه است. در سال ۱۴۰۲ بودجه ای برای فصل تعیین شده که هم بدهی‌های قبلی باید از این بودجه پرداخت می‌شد و هم برای فصل جاری هزینه می‌شد. در سال ۱۴۰۲، هشتاد میلیارد از بودجه برای پرداخت بدهی‌های فصل قبل هزینه شد. اسفند ماه ۱۴۰۲ قرار بود مثل سال‌ ۱۴۰۱ همه تیم‌ها تسویه شوند، اما شرکت بودجه را پرداخت نکرد.
در آن زمان آقای احمدیان مدیر ورزش بود ولی فقط درصد کمی پرداخت کردند و قصد آنها تحریک کردن بازیکنان و مربیان علیه باشگاه بود و پول سه باشگاه شهربابک، سونگون و رفسنجان را به عمد ندادند.
در آخرین جلسه کمیته ورزش که دو هفته پیش برگزار شد یکی از مصوبات آن تسویه بدهی‌های انباشته باشگاه بود و اگر این اتفاق بیفتد، همه باشگاه‌ها نجات پیدا می‌کنند.»
✔️چرا نمی توانیم در رفسنجان مستقر شویم؟!
پورمحمدی در این باره نیز یادآور شده؛ «دو هتل نیمه‌کاره داریم که هر دو بلاتکلیف هستند، اگر هرکدام از هتل‌ها آماده شوند، تیم در رفسنجان مستقر می‌شود. هزینه کرایه هتل در رفسنجان بالا است و اگر این هزینه صرف ساخت و تکمیل هتل شود، هم هزینه ها کاهش پیدا میکند و هم تیم در رفسنجان مستقر می شود.»
✔️کی گفته تیم فوتسال بانوان را منحل کرده ایم؟!
«تیم فوتسال بانوان حفظ می‌شود اما با بازیکنان بومی. متاسفانه برخی از مربیان ما که رفسنجانی هستند با بومی‌ها روابط خوبی ندارند و همیشه از مربیان به باشگاه شکایت میشود. از طرفی، امسال تیم فوتبال بانوان تشکیل شد و باشگاه به سمت همان تیم می‌رود.»
✔️دو ورودی جدید از تیم های پایه به تیم بزرگسالان مس داشته ایم!
پورمحمدی گفته: «از تیم‌های پایه ۷-۸ نفر برای تست گیری در اردو حاضر هستند و به صورت قطعی فعلا دو نفر به تیم بزرگسالان اضافه شدند و در روزهای آینده تعداد بیشتری برای تست به اردو اضافه می شوند.»
✔️پرونده “فساد در فوتبال” نه “فساد در مس رفسنجان”
«درحال حاضر پرونده فساد فوتبال درگیر باشگاه‌های دیگر هم شده و رفسنجان فقط شروع کننده بود. اتفاقات جدید و افراد جدید که نام برده می شود هیچ ارتباطی با پرونده مس ندارد. در پرونده رفسنجان فقط ۶ یا ۷ نفر اول مرتبط بودند که در انتظار دادگاه نهایی هستند.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *