ارتشاء یا تبانى، مسئله این است؛ به کدام دلیل مدعى سقوط مس هستید؟

شفافیت در ورزش/ماجراى پرونده فساد در فوتبال که با شکایت شرکت مس افشا شده، در روزهاى گذشته مورد سوء استفاده برخى اشخاص و جریان‌ها قرار گرفته است.
تیم‌های سقوط کرده از لیگ برتر و دسته اول و حتی بعضی افراد که نگران افشای تخلفات خودشان هستند حالا از سقوط مس رفسنجان می‌گویند اما سوال اصلی این است که مس بر اساس کدام دلیل و مدرک قانونی باید سقوط کند؟
پرونده فساد توسط دستگاه امنیتی انجام و در دادگستری استان کرمان گشوده شده؛ اعترافات، مدارک تخلفات و مستندات در اختیار مرجع قضایی است و چطور ممکن است که در چنین شرایطی به راحتی از تبانی و تغییر نتایج مسابقات مس در لیگ دسته اول یا لیگ برتر صحبت شود؟
سقوط تیم به دسته پایین‌تر زمانی انجام می‌شود که تبانی و تنظیم یا تغییر نتیجه مسابقه به اثبات رسیده باشد در حالی که اتهام مدیران سابق مس ارتشاء یا به عبارتی رشوه دادن به مقامات فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ است اما کدام مدرک و حکم قضایی از نتیجه‌بخش بودن ارتشاء و تغییر نتایج بازی‌ها سخن گفته که آقایان شتاب‌زده حرف از سقوط مس می‌زنند؟
زمانی می‌توانید مدعی سقوط باشید که پرداخت رشوه به داور برای یک یا چند مسابقه و تغییر نتیجه آن مسابقه به اثبات رسیده و مشهود باشد اما نفس پرداخت رشوه بدون نتیجه به تنهایی منجر به صدور حکم سقوط نیست!
مگر زمانی که محمد دادکان رییس وقت فدراسیون فوتبال که بالاترین مقام فوتبال کشور بود مدعی پرداخت رشوه لای گز در اصفهان شد رای به سقوط سپاهان دادند؟
مرجع صالح در این خصوص قوه قضاییه است و بهتر است افراد و مراجع غیر مرتبط با ادعاهای بی اساس فضای حاکم بر پرونده را آشفته و ملتهب نکنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *