چرا سعدمحمدی در جشن مس رفسنجان خوشحال نبود؟! “چون کرمان هم صعود می کرد اگر…!”

شفافیت در ورزش/حالا که پرونده ارکان فدراسیون فوتبال، باشگاه مس رفسنجان و چند باشگاه دیگر توسط دستگاه‌های نظارتی در دستور کار قرار گرفته است، هر رسانه و هر کارشناس نسبت به اتفاقات رخ داده تحلیل خود را ارائه داده و از هر زاویه ای که دوست دارد به آن می پردازد. به عنوان مثال؛ ما معتقدیم مقصر اصلی، ارکان فدراسیون فوتبال هستند که باشگاه‌های شهرستانی را مجبور کرده اند که آنها برای آمدن، ماندن و بودن، رشوه بدهند. آنها باشگاه‌های شهرستانی را به سمتی می برده اند که مجبور شوند رشوه بدهند؛ پس مقصر اصلی خود فدراسیون است و بعد از آن باید افراد در باشگاه‌های. مختلف پاسخگو باشند!؛ اما خیلی از همکاران رسانه ای و کارشناسان معتقدند که فقط باشگاه مس و دیگر باشگاهها مقصر هستند و باید هم مجازات شوند!. بر همین اساس یکی از رسانه های هم استانی مان از نگاه خود به یک اتفاق خاص در شب جشن صعود مس رفسنجان به لیگ برتر پرداخته و گفته؛ در فصل ۹۸_۹۹ که مس رفسنجان جشن صعود به لیگ برتر گرفت، اردشیر سعدمحمدی مدیرعامل وقت و ورزش دوست شرکت ملی مس، شادی خاصی در چهره نداشت و در مصاحبه های خود نیز به صراحت، بیشتر از آنکه از صعود تیم مس رفسنجان ابراز خوشحالی کند، از عدم صعود مس کرمان که به واسطه یک گل کمتر حاصل نشد، ابراز نارحتی کرده است!. در ادامه تحلیل خود نیز نتیجه گیری کرده با توجه به اتفاقات اخیر رخ داده در فدراسیون فوتبال و باشگاه مس رفسنجان، شاید سعدمحمدی در آن مقطع، متوجه برخی اتفاقات که حال توسط دستگاههای نظارتی و قضایی بر ملا شده، شده بوده است و به همین خاطر خوشحال نبوده است.
اما ما با مدرک ثابت خواهیم کرد که اردشیر سعدمحمدی چون مس کرمان بنا به دلایلی که در ادامه خواهیم گفت لیگ برتری نشده بود از رفسنجانی ها دلخور بوده و به همین خاطر در آن شب، بیش از آنکه از صعود رفسنجانی ها خوشحال باشد، از عدم صعود مس کرمان ، هم ناراحت بود و هم دلخور!. اردشیر سعدمحمدی از شروع آن فصل با دخالت مستقیم خود در انتخاب محمود محمودی نیا به عنوان مدیرعامل باشگاه مس کرمان و مجتبی حسینی به عنوان سرمربی تیم فوتبال و معرفی آنها در آلاچیق معروف این باشگاه، نشان داد اولویت اول وی، صعود مس کرمان به لیگ برتر است؛ کاری که اصلا برای مس رفسنجان انجام نداد!. او حتی در ادامه، محمدرضا کافی مدیرعامل فعلی باشگاه مس کرمان را با اختیار تام در رابطه با کل مسائل فنی باشگاه، به عنوان معاونت فنی این باشگاه منصوب کرد که در ادامه کافی به دلیل اختلاف با محمودی نیا استعفا کرد و رفت. حالا این در حالی بود که سعدمحمدی برنامه خاصی برای صعود مس رفسنجان به لیگ برتر نداشت اما مدیران وقت رفسنجان با جذب ربیعی ، یک هفته مانده به شروع فصل، تیم خود را بی سر و صدا بستند. اینکه حالا چه اتفاقاتی رخ داد تیم مس رفسنجان لیگ برتری شد کاری نداریم!.
اول اینکه در بازی برگشت دو تیم مس رفسنجان و کرمان در کرمان، چون مس رفسنجان در صدر جدول بود و همچنین فاصله خیلی زیادی هم با تیم دوم داشت، سعدمحمدی خیلی تلاش کرد به صورت مستقیم و غیرمستقیم که رفسنجانی ها به نوعی مس کرمان راه بدهند؛ چون اگر مس کرمان سه امتیاز آن بازی را می گرفت این تیم نیز لیگ برتری می شد اما در نهایت آن بازی مساوی شد. دوم؛ مس کرمان یک بازی مانده به پایان لیگ، یک بازی به قولی شش امتیازی، مقابل آلومینیوم در کرمان داشت که در نهایت با شکست مس کرمان همراه شد که اگر در آن بازی مس کرمان پیروز می شد و یا حتی مساوی می کرد، صعود مس کرمان به لیگ برتر قطعی می شد اما در آن بازی اتفاقاتی رخ داد که به نوعی باعث دلخوری سعدمحمدی شد؛ به خصوص که چند روز بعد شایعاتی مطرح شد برخی از سوی رفسنجان در این شکست مس کرمان تاثیرگزار بوده اند! البته در فایل صوتی که بعدا لو رفت عملا همین مسئله که سعدمحمدی صعود مس رفسنجان ، اولویتش نبوده به آن اشاره شد. و چند دلیل دیگر که می توان برشمرد که سعدمحمدی دوست داشت مس کرمان لیگ برتری شود تا مس رفسنجان. البته وی زمانی که مس رفسنجان در آستانه لیگ برتری شدن قرار داشت، واقعا به دنبال آن بود که هر دو تیم دست به دست هم وارد لیگ برتر شوند که در این راه اتفاقاتی رخ داد که باعث دلخوری و کم توقعی سعدمحمدی شد!. در هر حال قبول داریم که در آن شب تاریخی، سعدمحمدی بیش از آنکه از صعود مس رفسنجان به لیگ برتر خوشحال باشد از عدم صعود مس کرمان به لیگ برتر بنا به دلایلی که برخی از آنها را برشمردیم دلخور و ناراحت بود!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *