کی گفته مس رفسنجان باید سقوط کند؟! “فدراسیون باید سقوط کند نه مس!؟”

شفافیت در ورزش/به این راحتی نمی‌توان گفت آثار و تبعات پرونده مس رفسنجان چه خواهد بود و آیا باشگاه مس رفسنجان به لیگ پایین‌تر سقوط می‌کند یا فقط یک سری افراد جریمه و محروم می‌شوند؟ در ضمن؛ با توجه به باز شدن پای چندین باشگاه لیگ برتری دیگر به این پرونده و اینکه مشخص شده مشکل اصلی خود فدراسیون نشین ها بوده اند که باشگاهها را مجبور کرده اند به این سمت و سو بروند آیا فدراسیون باید سقوط کند یا تیم های مختلف از جمله مس؟! اما مسئله ای که مبرهن است اینکه باید منتظر اتمام پایان روند تحقیقات قضایی بمانیم.
حال سوالی که مطرح است اینکه اگر تبانی و تاثیرگذاری این تخلفات در نتایج بازی‌ها مسجل شود، چه اتفاقی رخ خواهد داد؟ باید در جریان باشیم روند تحقیقات در چنین پرونده‌هایی محرمانه است و نمی‌توان به قطعیت گفت بابت چه اتهام یا تخلفی قرار صادر شده است اما تصمیم‌گیری درمورد ماجرا پس از احراز تخلف هم برعهده مرجع قضایی است و کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال هم باید درموردش اظهارنظر کند.
باز هم تاکید می کنیم؛ الان بحث اصلی این است افراد تاثیرگزار در فدراسیون، باشگاه مس و دیگر باشگاهها را مجبور به رشوه دادن کرده اند یا اینکه این باشگاهها خودشان به سمت تبانی و مسایل دیگر رفته اند؟ البته بحث دیگری نیز مطرح است؛ اگر احراز شود شخصیت حقوقی مس رفسنجان و دیگر باشگاهها در این پرونده دخیل بوده اند، ممکن است سبب سقوط این تیم و دیگر تیم ها به دسته پایین‌تر یا اعمال محرومیت‌های کوتاه مدت، بلندمدت و جریمه‌های مالی برای باشگاه مس و بقیه شود اما اگر شخصیت حقیقی متخلف شناخته شود، بحث توزیع مسئولیت جدا از شخصیت حقوقی باشگاهها است…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *