کالبدشکافی مصاحبه رئیس دفتر خرمی شاد؛ “این گفتگو کار چه کسی بود؟!”

شفافیت در ورزش/ چند روز پیش مصاحبه ای از علی آبادیان مشاور و رییس دفتر خرمی شاد رییس شرکت ملی مس روی سایت رسمی شرکت ملی مس قرار می گیرد و جالب آنجاست دقایقی بعد برداشته می شود. نکته حائز اهمیت ماجرا آنجاست که این اقدام درصورتی رخ داده است که آقای علی آبادیان در ایران حضور نداشته است و در سفری زیارتی در کشور عراق بوده است. اما آنطور که از متن مشخص است صحبت های انتشار یافته، دقیقا صحبت های محراب احمدیان دبیر کمیته راهبردی ورزش شرکت مس و یکی از آقایان در کمیته فنی بوده که از زبان علی آبادیان انتشار داده شده بود؛ چرا که شنیده ها حکایت از آن دارد‌ علی آبادیان اصلا در جریان ریز مسائل باشگاه مس رفسنجان نبوده و نیست!
حال سوال اینجاست که با توجه به عدم حضور علی آبادیان در ایران در آن مقطع، چرا آقایان تصمیم به انتشار چنین گفتگوی عجیبی از زبان علی آبادیان گرفته اند؟ چه کسی آن را حذف کرد؟ همچنین چه کسی سریعا آن را به دست برخی از رسانه های مخالف باشگاه مس رفسنجان رساند؟؟ آقایان در تیتر این مصاحبه قید می کنند؛ “مس رفسنجان ۱۰۰ درصد بودجه خود را دریافت کرده است”. اما هیچ اشاره ای به باشگاه های کرمان، سونگون و شهربابک نمی کنند که آنها بودجه خود را به صورت کامل دریافت کرده اند و اکنون دارند متمم از شرکت دریافت می کنند؟
در متن مصاحبه از بودجه ۱۸۰ میلیاردی برای تیم فوتبال مس رفسنجان صحبت می کنند؛ در صورتی که این بودجه برای تیم فوتبال، بیش از ۳۰ تیم مختلف این باشگاه، حقوق و دیگر هزینه ها بوده نه فقط تیم فوتبال. واقعا کدام کارشناس این بودجه را تایید کرده است؟ متاسفانه برای باشگاهی که ۳۲ رده تیم و آکادمی دارد و هزینه های مازاد بر آن همچون حقوق کارمندان، نگهداری از ورزشگاه، تهیه البسه، هزینه اقامت تیم ها در هتل ، ایاب و ذهاب و جابجایی را نیز متحمل است چنین بودجه ای در نظر گرفته اند! واقعا آقایان نمی دانند این بودجه ای که برای کل باشگاه مس در نظر گرفته اند، بودجه یک‌ تیم فوتبالی در لیگ برتر هم نیست؟!
آقایان؛ اگر واقعا قصدتان این است که بودجه ای برای باشگاه مس پرداخت نکنید رسما اعلام کنید که سایر تیم ها حذف شوند و تمرکز باشگاه فقط روی یک تیم باشد، چرا که این باشگاه با ۳۲ رده، حداقل بودجه ای ۴۰۰ میلیاردی می خواهد. آقایان در مصاحبه علی آبادیان می گویند بودجه تیم مس ۱۸۰ میلیارد بوده و آنها ۲۱۷ میلیارد پرداخت کرده اند اما نمی گویند که اولا ۸۰ میلیارد تومان از این پول، بابت بدهی های فصل قبل خرج شده است و دوما این مبلغ بودجه کل باشگاه بوده. در هر حال باید بپذیریم برخی از آقایان تصمیم به شکستن کمر حسین پورمحمدی گرفته اند و در این راه حتی از قربانی کردن امثال علی آبادیانها نیز ابایی ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *