در ادامه حملات شدید به سیاست های غلط شرکت مس؛ ✔️پیشکسوت بزرگ رفسنجان: [عده‌ای می‌خواهند تیم سقوط کند] [دست پورمحمدی را بسته اند و وی را در آب انداخته اند تا خفه شود]

شفافیت در ورزش/ اکبر زبردست مدیر فنی تیم فوتبال صنعت مس رفسنجان در گفتگو با خبرنگار ما به شرایط فعلی تیم صنعت مس رفسنجان اشاره کرد و با اعلام اینکه اکنون خوشبختانه شرایط تیم خیلی بهتر شده است، گفت: در حال حاضر اگر نگاهی به نتایج و آمارهای نیم فصل دوم بیندازیم می بینیم، تیم یک انسجام، هماهنگی و آرامش خاصی دارد؛ طوری که خوشبختانه طی چهاربازی انجام شده، از نظر ما تیم فوق العاده کار کرده است؛ چرا که شما می‌دانید وقتی مربی نیم فصل اضافه می‌شود، شرایط خاص خودش را دارد، با توجه به اینکه سازمان تیم سازمانی است که از قبل توسط تفکرات یک مربی دیگر ریخته شده و باید این تفکرات عوض شود و این خیلی زمان بر است؛ از طرف دیگر چند بازیکن از تیم رفته است، حساب باشگاه بسته بود و سایر مسائل مالی که در حقیقت ما نمی‌توانستیم نقل و انتقالات را انجام دهیم و بسیاری مشکلات دیگر وجود داشت.

وی با اشاره به اینکه مدیر فنی تیم، نماینده مدیرعامل در تیم است، افزود: من اکنون کارم را انجام می‌دهم و در هنگام برگزاری بازی‌ها حضور می یابم؛ چرا که کار مدیر فنی این است که بازی‌ها را آنالیز کند و گزارش‌هایش را به مدیرعامل بدهد.

زبردست در خصوص وضعیت فعلی باشگاه تصریح کرد: من از سال ۷۶ که مس تشکیل شد، خودم مربی تیم بودم و تا به امروز (سال ۱۴۰۲) که با شما صحبت می‌کنم، در سمت‌های سرمربی تیم، معاون فنی و … در خدمت تیم بوده ام و طی این سال‌ها، شرکت مس مدیرعامل‌های زیادی به خود دیده است، ولی طی این سال‌ها هرگز این مشکلات فعلی را نداشته‌ایم.

مدیر فنی تیم فوتبال صنعت مس رفسنجان خاطرنشان کرد: خرمی شاد مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با توجه به مشکلات مالی باشگاه کمیته راهبردی تشکیل داده تا این مشکلات حل شود ولی متاسفانه این کمیته تاکنون برای حل این مشکلات هیچ اقدامی انجام نداده است.

این پیشکسوت فوتبال استان و شهرستان رفسنجان گفت: همه می‌دانستند که ما مشکل مالی داریم و کمیته راهبردی برای حل این مشکل تشکیل شده است، اما متأسفانه عده ای به جای حل این مشکل به دنبال پست هستند، بعضی می‌خواهند وارد هیئت مدیره شوند و برخی مدیرعامل شوند.

زبردست با اعلام اینکه بودجه اختصاص داده شده به باشگاه مس رفسنجان خیلی کم است، افزود: ۴۳ رشته ورزشیِ این باشگاه در سطح اول کشور بازی می‌کنند که بودجه اختصاص یافته کم است و بودجه پیشنهادی ما بسیار بیشتر از این میزان بوده است.

وی تصریح کرد: در همه جای دنیا، وقتی شرکت یا معدنی تأسیس می شود، اولویت با ورزش شهرستانی است که آن شرکت یا معدن در آنجا واقع شده است؛ چرا که آلایندگی‌ها و ناملایماتی از همان شرکت به مردم شهر وارد می‌شود، پس باید کار‌هایی انجام ‌شود که این خسارت وارد شده به مردم جبران شود و امروز خسارتی که از نظر آلایندگی‌ها و … به مردم رفسنجان وارد می‌شود، بسیار بالاتر از این حرف‌هاست؛ ولی در مقابل بودجه بسیار پایینی را در این زمینه هزینه می‌کنند؛ این در حالیست که باید دو برابر این بودجه هزینه شود.

زبردست بیان کرد: اکنون اگر توجه کنید مجتمع مس مربوط به مردم اینجا است، ۷۰ درصد نیروی انسانی‌اش از اینجا هستند، آلایندگی‌هایش به مردم اینجا می رسد، اکنون حق مردم رفسنجان، ورزش رفسنجان و رشته‌های ورزشی رفسنجان است که بودجه بیشتری به آن ها اختصاص یابد تا بتواند سالم‌سازی در جوانان شهر انجام شود.

مدیر فنی تیم فوتبال صنعت مس رفسنجان با بیان اینکه شواهد اینگونه نشان می‌دهد که عده‌ای می‌خواهند تیم سقوط کند، یادآور شد: مگر می‌شود تیمی، استقلالِ تهران را (که اکنون در صدر جدول است) ببرد و در واقع این یک برد جهانی تلقی می‌شود، اما در مقابل پول بازیکن و مربی را ندهند؛ این در حالیست که بازیکن، مربی و کادر تیم دارند ایثار می‌کنند که بازی می‌کنند.

زبردست افزود: اکنون این گونه مشاهده می‌شود که دست مدیرعامل را بسته اند و وی را در آب انداخته اند تا خفه شود که بعداً بگویند وی فوت کرده است و باید کسی را جایگزینش کنیم.

وی با اعلام اینکه دوستانی در شرکت مس هستند که پورمحمدی مدیر عامل باشگاه صنعت مس رفسنجان را تحت فشار گذاشته اند تا با بهانه‌هایی وی نباشد، تصریح کرد: مگر می‌شود تیمی را بخواهی، ولی حمایتش نکنی و بعد بگویی آن را می‌خواهیم.

زبردست خاطرنشان کرد: وقتی اعلام می‌کنند ما بودجه را داده ایم و حتی ۲۰ درصد اضافه کرده ایم، باید ببینید بودجه‌ای که به مردم و ورزش رفسنجان اختصاص پیدا کرده، ۱۸۰ میلیارد تومان بوده که این رقم در فوتبالِ امروز هزینه برای ۱۰ بازیکن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *