شفاف سازی بی سابقه عضو هیات مدیره باشگاه مس؛ «قراردادهای شبهه دار را امضا نمی کنم!» «یک ریال تا این لحظه از مس حقوق نگرفته‌ام!» «از افرادی که تهمت زده اند شکایت کرده ام!»

شفافیت در ورزش/باشگاه مس کرمان این روزها بحرانی تربت مقطع کاری خود را سپری می کند؛ نه پول قابل توجهی به این باشگاه واریز می شود و نه آرامشی در آن دیده می شود. حواشی بسیار و فشار طلبکاران باعث شده که این باشگاه در وضعیت خوبی نباشد. در رابطه با موضوعات مختلف این باشگاه، گفتگویی بسیار شفاف و بی پرده با عشرت کردستانی عضو هیات مدیره این باشگاه انجام داده ایم که در ادامه می آید؛

💢خانم کردستانی، از باشگاه مس چه خبر؟
_با سلام. از روز اول که وارد باشگاه مس شدم بنای کارم را بر شفاف سازی ، ساختار سازی و حمایت از تیم های غیر فوتبالی گذاشتم. ورزشکارانی که سالها در این باشگاه بوده اند اما در حق آنها اجحاف شده بود. که در این راه به کمک تیم مشاوره بسیار قوی که داشتم سند چشم انداز باشگاه مس کرمان را در قالب برنامه استراتژیک و اجرایی تدوین نمودم. که در این سند ، چارت اصلاحی بسیار خوبی برای این باشگاه دیده شده است. که بر اساس این سند اصلاحی، بشدید؟
مام ارکان باشگاه اصلاح ساختار و بازبینی وظایف دیده شده است که با این سند و اصلاح برخی رویه های غلط، تلاش خواهیم کرد در سالهای آینده این باشگاه در کشور پیشرو و پیشگام شود.

💢 خانم کردستانی، علی رغم هجمه های رسانه ای و مجازی که در هفته های اخیر بر علیه شما شاهد بوده ایم اما شما سکوت کردید؛ دلیل سکوت شما؟
اگر می بینید سکوت کرده ام این دلیل نمی شود که تهمت ها، تخریب ها و توهین ها را بر می تابم. اگر سکوت کرده ام قطعا برنامه های خاص خودم را دارم. بررسی کردم و متوجه شدم افرادی در اطراف باشگاه و داخل خود باشگاه به برخی از پیج های تهرانی و برخی گروه های واتساپی خط و خوراک می دهند که بنده را تخریب کنند، به بنده تهمت بزنند و هر چه دوست دارند بر علیه من بنویسند. بعد از شناسایی که داشتیم از برخی از این افراد شکایت کرده و تا حصول نتیجه پیگیری خواهم کرد.

💢خانم کردستانی، مهمترین موضوعی که در رابطه با شما گفته می شود درباره حقوق بالای شما و درآمد از باشگاه است؛ لطفا شفاف سازی کنید؟
بنده یکی از افرادی هستم که بعنوان عضو هیات مدیره باید سند های مالی را امضا کنم. قبلا رویه های اشتباهی بوده؛ اول پرداخت صورت می گرفته و سپس می آمده اند و از هیات مدیره امضا می گرفته اند و به نوعی هیات مدیره را در عمل انجام شده قرار می داده اند. اما بنده بر اساس همان سند چشم انداز و اصلاح رویه های غلط، نامه ای رسمی را به مدیر عامل باشگاه نوشتم که بر این اساس به هیچ وجه واریزی به حساب افراد و سازمان ها را قبل از تایید بنده بعنوان یکی از امضا کنندگان انجام نشود.
اما در رابطه با خودم از ۱۴۰۲/۱/۱۱ که بنده حکم گرفتم بنا به درخواست خودم تا این لحظه یک ریال از باشگاه مس دریافتی نداشته ام؛ تحت هیچ عنوانی. حال برخی از حقوق چند ده میلیونی بنده صحبت می کنند که در این راستا اسناد قابل مشاهده است و به هیچ‌وجه بنده از باشگاه مس دریافتی ای نداشته ام. و در صورت نیاز هر فردی بخواهد می تواند از امور مالی با اجازه خودم استعلام کند.
به واسطه منزلی که بنده را تحت هجمه قرار داده اند بایستی عرض نمایم که این مبحث مربوط به سال گذشته قبل از حضور بنده بعنوان هیات مدیره بوده و مربوط به فردی در تیم ملی ووشو بوده که اتفاقا خواهر بنده است که با پیگیری مدیرکل ورزش و ملطفحبت آقای کهندل مدیرعامل وقت در ماه سه میلیون تومان برای اجاره منزل به عنوان هزینه اسکان به مدت یک سال پرداخت شده است. بله، منزل به نام همسر بنده است و قرارداد رسمی نوشته شده است. لازم به توضیح است که بنده لازم است چون مدیر عامل وقت باشگاه ، جناب آقای کهندل ، انتهای فصل بوده و نمی توانسته اند قرارداد ورزشی با ایشان ببندند به همین خاطر به عنوان کمک در قالب کمک هزینه اسکان، ایشان را مورد حمایت قرار داده اند.

💢یعنی شما هیچ حقوقی از باشگاه نمی خواهید دریافت کنید؟
قانون میگوید که عضو موظف هیات مدیره می تواند به اندازه ۷۰٪ از حقوق مدیرعامل را دریافت کند یعنی بنده اگر بخواهم حقوق بگیریم باید بالای ۳۰ میلیون حقوق بگیرم اما تا این لحظه یک ریال هم دریافتی نداشته ام.

💢 خانم کردستانی، شما برای چه ماموریتی وارد باشگاه شدید؟
بنده برای حمایت از ورزشکاران غیر فوتبالی، ورزشکارانی که مظلوم واقع شده اند، ورزشکاران پاراالمپیکی و نخبگانی که پتانسیل دارند اما حمایت نمی شدند و همچنین حمایت از بانوان و توسعه زیر ساخت های ورزشی و همچنین اصلاح برخی شیوه های غلط مدیریتی و مالی و فعالیت های فرهنگی وارد این باشگاه شدم.

💢 اما شما غرق در فوتبال شدید؟ از بد شانسی ما زمانی حکم گرفتیم که تیم فوتبال مس کرمان که پیشانی و برند اصلی این باشگاه است در آستانه سقوط به لیگ یک بود که تمام تمرکز ما و توان ما برای این تیم گذاشته شد؛ به همین خاطر سکوت کردیم، همکاری کردیم و همراهی کردیم که به تیم فوتبال آسیبی نرسد اما این دلیل نمی شود که چشمم را روی برخی مسائل ببندم و قطعا طبق قانون عمل خواهم کرد. بر اساس دستورالعمل سازمان لیگ فوتبال، مجموع قراردادها و کلیه هزینه های مربوط به هتل و موارد دیگرِ تیم فوتبال نباید از ۳۵ میلیارد تومان رد شود و قرارداد های شبهه دار و غیر معقول را به نیز هیچ وجه امضا نخواهم کرد و از حقوق رزشکاران غیر فوتبالی هم به هیچ وجه کوتاه نخواهم آمد. و به آنچه بعنوان ماموریتم بوده مو به مو عمل میکنم. اگر بنده تا به این لحظه سکوت کردم و حرفی نزدم و مقابل تهمت ها و توهین ها کوتاه آمدم از نجابتم بوده و نه از ترس و مسائل دیگر.

💢خانم کردستانی، صحبت هایی هست در مورد جذب بازیکنان جدید تیم مس با ارقام عجیب و غریب و مبالغ هنگفت؟
ما هیات مدیره هستیم و سیاست کلی را برای مدیرعامل و باشگاه ترسیم کرده ایم و بستن قرارداد با بازیکنان تیم های مختلف با مدیرعامل و زیر مجموعه ایشان است. کار نداریم چقدر بسته اند و چگونه انجام شده اما زمانی که باید پای قرارداد ها را امضا کنیم طبق دستورالعمل سازمان لیگ و شرکت ملی مس عمل خواهیم کرد و همانطور که گفتم به هیچ وجه زیر بار قرارداد غیرمعقول و خارج عرف نخواهم رفت و امضا نمی کنیم و قطعا با رسانه ها و هواداران مسائل را در میان خواهیم گذاشت. الان نه صحبتی می کنم نه قضاوتی خواهم کرد.

💢خانم کردستانی، واقعا به دنبال شکایت هستید؟
در این رابطه در شروع مصاحبه صراحتا صحبت کردم؛ شکایت خود را از افرادی که تهمت زده و توهین کردند و همچنین افرادی که آن توهین و تهمت ها را انتشار داده اند خواهم داشت و به هیچ وجه کوتاه نمی آیم ولو این که از باشگاه مس کنار بروم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *