داور جدی فوتبال کشور، مدیرکل ورزش یک استان! «خاطره ای خاص از کرمان؟! نه نه فقط خوبی دیده ام!»

شفافیت در ورزش/شاید باورش برای خیلی ها سخت باشد اما بهترین داور حال حاضر فوتبال کشور، مدیرکل ورزش و‌ جوانان چهار محال بختیاری است. موعود بنیادی فر که جز سخت‌گیرترین داوران فوتبال کشور محسوب می شود امروز به عنوان مدیرکل ورزش و جوانان استان چهارمحال بختیاری به همراه مدیران کل ورزش دیگر استانهای کشور، میهمان دیار کریمان بود. در حین برگزاری سمینار هم اندیشی مدیران کل ورزش سراسر کشور فرصتی دست داد و گفتگویی با این داور خوب و ۳۷ ساله فوتبال کشورمان انجام دادیم که در ادامه می آید.

💢 آقای موعود بنیادی فر، خیلی‌ها نمی‌دانستند شما که داور جدی و سخت گیری هم هستید، مدیرکل ورزش و جوانان یک استان باشید؟!
(با خنده) قرعه به نام ما افتاد که انشالله بتوانیم در بحث ورزش و جوانان نیز خدمت کنیم.

💢چرا اینقدر سختگیر و جدی هستید؟!
البته اقتضای فوتبال ما اینگونه است که در زمین مسابقه جدی رفتار کنیم. این شرایط فوتبال ماست که سبب شده تا ما اینگونه در زمین قضاوت کنیم.

💢اینکه مدیرکل ورزش یک استان باشید و از آن سو داور سخت گیری هم باشید یه کم سخت است که بتوان میان این دو تعامل و تعادل ایجاد کرد، قبول دارید؟!

روزهای اولی که می‌خواستم مسئولیت اداره کل را بپذیرم این چالش را با خودم داشتم اما پس از ۷-۶ ماهی که تاکنون گذشته است، خوب بوده و توانستم توازنی برقرار کنم و تعامل خیلی خوبی با پیشکسوتان و ورزشکاران ایجاد کرده‌ایم. من بیرون از زمین فوتبال خادم مردم و ورزشکاران هستم اما داخل زمین فرق می‌کند.

💢تقریبا ۲۵ درصد از فوتبال ایران در استان کرمان است و زیاد به کرمان سفر داشتید تاکنون؟!

من ۳۷ ساله هستم و اگر تا ۴۵ سالگی قضاوت کنم تقریبا ۸ سال دیگر هم قضاوت میکنم. انشالله کرمان همیشه تیم داشته باشد و ما در خدمت شما باشیم.

💢خاطره‌ای از تیم‌ها یا هواداران فوتبال استان کرمان دارید؟!

من کرمان ، رفسنجان و سیرجان زیاد سفر داشته ام و قضاوت های پرتعدادی انجام داده ام. در ذهنم خاطره خاصی نیست اما هر چیزی به یادم می‌آید خاطرات خوب است و ما بدی از مردم این استان تاکنون ندیده ایم و انشالله ورزش این استان همیشه پیشگام باشد.

💢وقتی اعتراضات به داوری زیاد می‌شود می‌گویند ما موعود بنیادی فر را می‌فرستیم و اتفاقا همان بازی که شما می‌آیید نیز خوب از آب در نمی‌آید. چرا؟!
من تا حالا قضاوت‌هایی که در استان کرمان داشته ام بد نبوده و اتفاقا وقتی حساسیت در یک بازی بیشتر می‌شود، قضاوت من نیز بهتر می‌شود ولی خب بعضا حساسیت روی داور تاثیر می‌گذارد و آن عملکردی که باید داشته باشد را ندارد اما بازهم می‌گوید که همواره ما به استان کرمان آمده ایم خوبی دیدیم و اتفاقات خوبی نیز افتاده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *