خبر مجموعه رسانه ای ما تایید شد؛ «جذب خارجی ها ممنوع؛ فقط برای مسی ها!!»

شفافیت در ورزش/ هفته گذشته بود که خبری را انتشار دادیم مبنی بر اینکه شرکت مسی ها باز سنگ بزرگی جلوی پای باشگاههای مس کرمان و رفسنجان انداخته اند. گفتیم که شنیده ها حکایت از آن دارد که دوستان در شرکت مس نامه زده اند که باشگاههای مس کرمان و رفسنجان حق ندارند در نیم فصل بازیکن و مربی خارجی جذب نمایند. برخی از ما خرده گرفتند که نه خیر این خبر صحت ندارد و اینکه چرا شما به این موضوع دامن زده اید!. اما وقتی امروز برخی از سایت های ورزشی کشوری را نگاه می کردیم، دیدیم که آنها امروز به این موضوع پرداخته اند؛ خبری که هفته گذشته ما آن را رسانه ای کردیم.
در شرایطی که نقل و انتقالات نیم‌فصل لیگ برتر فوتبال ایران به طور رسمی از روز شنبه، هفدهم دی‌ماه(۶ روز دیگر) آغاز می‌شود، حالا دو باشگاه مس رفسنجان و مس کرمان، بنابر نظر مدیریت شرکت ملی صنایع مس، با ممنوعیت جذب مربی و بازیکن خارجی مواجه شده‌اند که می‌تواند برنامه سرمربیان دو تیم را نیز تحت تاثیر قرار بدهد و دست آنها را برای جذب بازیکنان با کیفیت خارجی ببندد.
فدراسیون فوتبال در شهریورماه سال گذشته قانون ویژه‌ای برای جذب مربی و بازیکن خارجی برای باشگاه‌ها وضع کرد تا از ورود خارجی‌های بی‌کیفیت و بدون رزومه جلوگیری کند و بعید نیست دوباره این موضوع که دو باشگاه مسی با آن مواجه شده‌اند، فراگیر شود.
احتمالا اصلی‌ترین علت ممنوعیت جذب خارجی‌ها برای این دو باشگاه لیگ برتری نوسانات و افزایش قیمت ارز بوده که پرداختی به خارجی‌ها را با چالش مواجه می‌کند و همچنین دلایل دیگری مثل مسائلی که منجر به جدایی لوکادیا شد نیز می‌تواند در این ممنوعیت تاثیرگذار باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *