پیشکسوت بزرگ ورزش؛ برخی ورزش را با بازار اشتباه گرفته اند…!

شفافیت در ورزش/ سالها پیش یعنی در اواسط دهه هشتاد، کمال جوانمرد مدیرکل تربیت بدنی وقتِ استان بود که بعداً با ادغام سازمان ملی جوانان و سازمان تربیت بدنی، این اداره کل به اداره کل ورزش و جوانان تبدیل شد. در آن زمان شعار معروف جوانمرد در ورزش استان «ورزش، ارزش و دانش» بود که انصافا هم ارزش دادن به ورزش جز شعارهای خیلی ها بود اما متاسفانه این روزها می بینیم به واسطه سیاست های غلط وزارت ورزش و جوانان ، عملا ارزش از ورزش رخت بسته و آنچه که نیست «ارزش دادن به ورزش است! روز گذشته مطلبی را انتشار دادیم مبنی بر اینکه شنیده شده یک نفر به نام جناب محسنی ، حال به صورت قانونی و آنچه قانون جدید است، توانسته در مناقصه اماکن ورزشی کرمان عملا تمامی مجموعه ها را برنده شود و بهتر است او را سلطان ورزش کرمان نامید. ایرادی به آقای محسنی وارد نیست و ایشان طبق قانون در مناقصه شرکت کرده و با زدن بالاترین قیمت، برنده شده است؛ بحث ما این است اول اینکه چرا یک نفر می تواند برای تمام اماکن ورزشی متعلق به اداره کل ورزش ثبت نام کند؟! اصلا مگر دوستان اعلام نکرده بودند که اولویت هر مجموعه ورزشی با آن هیات ورزشی است که آن مجموعه، اختصاصی رشته ورزشی زیر مجموعه آن هیات است؟؟
از همه این مسائل گذر کنیم سوال دیگری که مطرح است اینکه اگر قرار باشد یک فرد بیگانه با تکواندو و همچنین بیگانه با رزمی برنده مناقصه دو خانه رزمی و تکواندو شود ، تکلیف این دو رشته ورزشی چه خواهد شد که بایستی خانه خود را تحویل فرد یا افرادی دهند که آمده اند تا از طریق این مجموعه ها درآمدزایی برای خود و دولت داشته باشند؟؟
بر همین اساس و بعد از انتشار مطلب روز گذشته ما، یکی از بزرگان ورزش که سالها پیش مدیرکل ورزش استان نیز بوده ، طی تماسی با ما به شدت نسبت به این مسئله گله مند بوده و گفت: چرا ورزش را به این روز انداخته اند که باید اماکن ورزشی اش محلی شود برای درآمدزایی برای بخش خصوصی و دولت؟! مگر ورزش، بازار است که به چشم محلی برای پول در آوردن به آن نگاه کرد؟ وی همچنین در ادامه یادآور شد: واقعا متاسفم که می بینم در استان این همه اماکن ورزشی وجود دارد اما عملا دسترسی عموم به آنها وجود ندارد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *