میثم پاریزی، مدیرکل ورزش و جوانان کرمان در نخستین جلسه کارگروه ورزش و جوانان ستاد دهه مبارکه فجر: خلاقیت داشته باشید و برنامه‌های جدیدی ارائه دهید

میثم پاریزی، مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در نخستین جلسه کارگروه ورزش و جوانان ستاد دهه مبارکه فجر که با حضور معاونین، کارشناسان و رئیس گروه‌های ورزش قهرمانی، همگانی، روستایی و بانوان اداره کل ورزش و جوانان در محل سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، گفت: سال‌های گذشته، کارگروه ورزش و جوانان اداره کل ورزش و جوانان که زیرمجموعه ستاد استانی دهه‌ی فجرست، جایگاه خیلی خوبی داشته است.

پاریزی با اعلام اینکه ۲۴ کارگروه از استان در این ستاد فعالیت می‌کنند، کارگروه ورزش و جوانان را کارگروهی شاخص و گسترده دانست و افزود: عمده‌ی برنامه‌ها در بخش اجتماعی در حوزه‌ی این کارگروه انجام می‌شود، بنابراین باید برنامه‌ها به دقت بررسی و انجام شود تا برنامه‌ها علاوه بر شکیل بودن، جذابیت و هیجان لازم را داشته باشد.

پاریزی تأکید کرد: به منظور برنامه ریزی هدفمند در حوزه ستاد دهه فجر باید تولید فکر کنید، خلاقیت داشته باشید و برنامه‌های جدیدی ارائه دهید، حتی از زیرمجموعه‌ی خود بازخورد بگیرد و در برنامه‌هایی که سال‌های گذشته برگزار شده، پس از چکش کاری، یک برنامه‌ی خوب در بیارید.

 

او تصریح کرد: در کنار همه‌ی برنامه‌های عنوان شده، انتظار برگزاری چند برنامه‌ی شاخص داریم تا به واسطه‌ی آن‌ها علاوه بر متمایز شدن در مجموعه ستاد استان، در بین استان‌های کشور هم ویژه دیده شویم که این نیازمند یک کار جمعیست.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان بیان داشت: باید ضمن همفکری با زیرمجموعه معاونت و زیرمجموعه اعضا تلاش شود، کار موازی در خلال آن، نه در حوزه اداره و کارگروه خودمان و نه در دستگاه‌های عضو انجام نشود.

 

او پیشنهاد کرد: جلسه‌ی بعدی در اولین فرصت ممکن با حضور اعضای کارگروه و دستگاه‌های عضو در همین مکان برگزار شود و جلسات فرعی این حوزه از این پس با حضور مرادی معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان پیگیری شود.

پاریزی با تأکید بر اینکه باید این اتفاق خوب ساماندهی شود، گفت: برای این کار برنامه‌های شاخص را جدا کنید.

 

او با اعلام اینکه افتتاح پروژه ها، تجلیل از استعداد‌های برتر و افتتاح المپیاد استانی استعداد‌های برتر باید در لیست برنامه‌های شاخص گنجانده شود، افزود: هم اکنون هیئت‌های استانی اصلاً درگیر برنامه‌های ورزش نیستند، اگر هیئت‌ها این توانمندی را دارند، باید با توجه به مسئولیتی که در قبال ورزش دارند، برای استان برنامه ریزی کنند.

پاریزی با اشاره به اینکه شهرستان‌ها هم باید در این امر دخیل باشند، ابراز امیداوری کرد: شهرستان‌ها علاوه بر برگزاری منظم جلسات، برنامه‌های شاخصشان را ارائه دهند.

 

او برگزاری نمایشگاه در حوزه ورزش و هیئت‌های ورزشی با محوریت سمن‌ها را یکی از برنامه‌های دهه‌ی مبارک فجر عنوان و تصریح کرد: این نمایشگاه باید بازخورد داشته باشد و در واقع توانمندی‌های حوزه ورزش و جوانان استان را در یک بعد گسترده تبلیغاتی در سطح استان به نمایش بگذارد تا بدین طریق، جایگاه اداره و دستگاه ارتقاء یابد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با بیان اینکه امروز ما بیشترین خدمات را در حوزه اجتماعی می‌دهیم، اما بیشترین تهمت‌ها به سمت ما روانه است، بیان داشت: به لحاظ اعتباری از خیلی از دستگاه‌ها کمتر، ولی در مقابل مخاطب ما بیشتر است، پس ما باید به نحوی برنامه ریزی کنیم تا از این فضا به نفع خودمان استفاده کنیم.

 

پاریزی گفت: در حقیقت باید این ذهنیت را برای کسانی که در استان تصمیم گیرند و تصمیماتشان تأثیرگذار است، ایجاد کنیم تا گستردگی کار در این حوزه را بدانند.

او افزود: باید نوع هزینه‌ها مدیریت شود تا با حداقل هزنیه، بیشترین بازخورد را داشته باشیم.

پاریزی با اشاره به برگزاری برنامه‌هایی در حوزه‌های مختلف به ویژه روستایی و حوزه بانوان تصریح کرد: باید تلاش کنیم برنامه‌هایی برگزار کنیم تا به حضور پررنگ شرکت کنندگان در هر بخشی منجر شود.

 

او با تأکید بر برگزاری افتتاح پروژه ها، تجلیل از استعداد‌های برتر وزشی و افتتاح المپیاد استانی استعداد‌های برتر به عنوان برنامه‌های شاخص بیان داشت: در بحث افتتاح المپیاد استانی استعداد‌های برتر، هیئت‌های ورزشی باید درگیر شوند که می‌تواند این کاری نظام‌مند و هدفمند برای آن‌ها باشد.

پاریزی افزود: باید لیگ‌های استانی در رشته‌های مختلفی که قابلیت دارند، فعال شوند.

او تصریح کرد: لیگ‌های منظقه‌ای نیز باید به هر شکل که می‌تواند علاوه بر ایجاد شرایط بهتری برای حضور شهرستان ها، بازخورد مناسبی داشته باشد، برگزار شوند.

 

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان، معیار سنجش در حوزه ورزش قهرمانی را جایگاه استان‌ها در بحث المپیاد استعداد‌های برتر عنوان کرد و بیان داشت: هم اکنون رتبه استان کرمان ۱۸ کشور است که این جایگاه مناسبی برای ما در وززش پایه با توجه به پهناور بودن استان و تعداد بنگاه‌های اقتصادی نیست.

پاریزی ابراز امیدواری کرد: با برگزاری برنامه‌های شاخص توسط هیئت‌های استانی، شهرستانی و ادارات شهرستان‌ها به ویژه در بحث افتتاح مسابقات ورزشی بتوانیم جایگاه خود را در سطح استان و کشور ارتقاء دهیم.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *